A kereskedelmi szféra a bankjegyeket és érméket (illetve azok képi megjelenését) a fizetések lebonyolításán kívül gyakran felhasználja marketing és reklám célokra is. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a plakátokon, szórólapokon, kedvezményes vásárlást biztosító kuponokon, akciókat hirdető kiadványokban, stb. felhasznált bankjegy- és érmeképek pénzutánzatnak minősülnek. Pénzutánzat pedig kizárólag az MNB elnökének rendeletében meghatározott szabályok szerint készíthető.

Az MNB elnökének rendeletében előírt követelményeknek megfelelő bankjegy- és érmeutánzatok az MNB engedélye nélkül is elkészíthetők, az egyéb utánzatok készítéséhez azonban az MNB előzetes engedélye szükséges. Az utánzatokra vonatkozó részletes szabályok és egyéb információk a Pénzutánzatok oldalon találhatók.