Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
Köszöntjük a Pénzügyi Békéltető Testület honlapján!
EN
Köszöntjük a Pénzügyi Békéltető Testület honlapján!

Mikor nem fordulhatok a PBT-hez?

nyomtatás
Nem kezdeményezheti a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását, aki
nem minősül fogyasztónak (pl.: egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, társasházak),
olyan szolgáltatóval szemben fennálló jogvitáját kívánja rendezni, amely szolgáltató nem minősül az MNB tv. 39. §-ában meghatározott törvények hatálya alá tartozó, a Magyar Nemzeti Bank által felügyelt személynek vagy szervezetnek (fontos tudni, hogy nem tartozik a Pénzügyi Békéltető Testület hatáskörébe a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos jogvita rendezése, mert a fogyasztói csoportok és azok szervezői nem pénzügyi szolgáltatók. Így a fogyasztói csoportokkal kapcsolatos jogviták alternatív vitarendezési fórumai továbbra is az egyéb békéltető testületek) és
ha a kérelmező és a pénzügyi szolgáltató között, a kérelemben meghatározott szolgáltatással kapcsolatban nem áll fenn jogviszony.
Ezekben az esetekben a Pénzügyi Békéltető Testület hatáskörének hiánya miatt elutasítja a kérelmet.
Emellett a Pénzügyi Békéltető Testület a kérelmet meghallgatás kitűzése nélkül írásban elutasítja, ha megállapítható, hogy a felek között ugyanabból a ténybeli alapból származó ugyanazon jog iránt korábban
közvetítői eljárást indítottak, vagy
per van folyamatban,
vagy annak tárgyában már jogerős ítéletet hoztak.