Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Pénzügyi szolgáltatások versenye

nyomtatás
Pénzügyi szolgáltatások versenye

Minden pénzügyi intézmény célja, hogy egyre több ügyfele legyen, ennek érdében számos konstrukcióval igyekszik kielégíteni a vásárlói igényeket. Használja ki a lehetőséget, versenyeztesse a különféle ajánlatokat!

Az üzleti életben bevált gyakorlat, hogy mielőtt bárki döntést hoz, azt megelőzően több lehetőséget számításba vesz, alaposan mérlegeli a feltételeket, és felméri a kockázatokat! Tegyen így Ön is! Minél több intézmény ajánlatát vizsgálja meg, minél több szempontot vesz figyelembe döntése meghozatala előtt, annál nagyobb esélye van arra, hogy az Ön számára legmegfelelőbb szolgáltatást válassza. A megalapozott döntés hosszú távon kényelmet, kevesebb kiadást, kisebb kockázatot, anyagi biztonságot jelenthet!

Mit érdemes szem előtt tartani egy szolgáltatás kiválasztása előtt?

Akármilyen termékről, szolgáltatásról van szó, nélkülözhetetlen, hogy tudjuk, milyen anyagi források állnak rendelkezésünkre. A családi költségvetés készítése, a kiadások tudatos tervezése átláthatóbbá teszi aktuális és jövőben pénzügyi helyzetünket.

A költségvetési terv fényében már látszik, milyen mértékű további kiadásokra van lehetőség, ez pedig alapvetően meghatározza, hogy a kínálkozó ajánlatok közül melyek azok, amelyek valóban szóba jöhetnek. A tényleges döntést azonban ne csak a várható költségek alapján hozza meg! Versenyeztesse az ajánlatokat az alapján is, hogy a kínált szolgáltatások mennyire illeszkednek élethelyzetéhez, életviteléhez, szokásaihoz! A későbbi ügyintézések szempontjából lényeges lehet például, hogy az adott szolgáltatónak van-e kirendeltsége az Ön lakó- és munkahelye, illetve a szokásos napi útvonala közelében. Befolyásolhatja a szolgáltatás feltételeit az is, hogy Ön átutalással, bankkártyával, vagy készpénzzel szeret inkább fizetni. Legyen szó akár a mindennapokban gyakran használt szolgáltatásokról – például bankszámlákról vagy bankkártya-használatról –, akár olyanokról, amelyeket nem vesz igénybe nap mint nap, mégis hosszú távon meghatározhatják anyagi helyzetét, biztonságát – például hitel, befektetés, biztosítás, nyugdíj célú takarékosság vagy valamilyen pénztári tagság –, fontos, hogy több tényezőt figyelembe véve, több szolgáltató ajánlatait is megvizsgálva döntsön.

Ne csak akkor hasonlítsa össze a különböző lehetőségeket, amikor valamilyen új szolgáltatást kíván igénybe venni!

Ha élethelyzetében változás következik be – például új munkahelye lesz, elköltözik, változik a családi állapota –, mindenképpen érdemes megvizsgálni, hogy a meglévő szolgáltatása helyett van-e más, amely a megváltozott körülmények miatt kedvezőbb feltételekkel vehető igénybe.

A pénzügyi intézmények egyre több fogyasztói igényt igyekeznek kielégíteni, így folyamatosan változik, általában bővül a szolgáltatások köre, és a hozzájuk tartozó feltételek. Ezért könnyen lehet, hogy már meglévő szolgáltatása helyett úgy is kedvezőbbet talál, hogy élethelyzetében nem történt jelentős változás.

Pénzügyeinek tervezésével, a megfelelő információk és a várható kockázatok figyelembe vételével tudatosan hozhatja meg pénzügyi döntéseit, a különböző kínálatok rendszeres összehasonlításával növeli az esélyét annak, hogy mindenkor az Ön számára legkedvezőbb szolgáltatást használja.