Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Quaestor információk

nyomtatás
Quaestor információk

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2015 tavaszán, alig 15 havi pénzügyi felügyelés nyomán közel 20 éves visszaélés-sorozatra derített fényt három befektetési szolgáltató, a Buda-Cash, a Quaestor és a Hungária brókercégeinél. A jegybank ezt követően folyamatos információnyújtással segítette a nyomozó hatóságokat és a bíróságot a brókercégeknél történtek feltárásában, az érintett vezetők, tulajdonosok felelősségének tisztázásában. Az MNB határozott fellépése következtében a Quaestor-károsultak a nem létező kötvények után is kártalanítást kaptak a Befektető-védelmi Alaptól. A jegybank szakmai közreműködésének is köszönhető, hogy a jogalkotó törvényi előírásokban szigorította meg a piacon tevékenykedő befektetési szolgáltatók védelmi vonalait és felügyelésüket (pl. ÉSZLA).

Legfrissebb információk

Sajtóközlemények, interjúk, helyreigazítások

Az alábbiakban találja a Quaestorral kapcsolatosan megjelent sajtóközleményeket. Kérjük, vegye figyelembe a közlemények dátumát is, mivel bizonyos információk azóta változtak!


Sajtóközlemények


Interjúk


Helyreigazítások

Válaszok a Quaestor-üggyel kapcsolatos újságírói kérdésekre

Budapest, 2016. november 17.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2015 tavaszán, alig 15 hónapi pénzügyi felügyelés nyomán 15 éves visszaélés-sorozatra derített fényt három befektetési szolgáltató, a Buda-Cash, a Quaestor és a Hungária brókercégeinél. A jegybank ezt követően folyamatos információnyújtással segítette a nyomozó hatóságokat és a bíróságot a brókercégeknél történtek feltárásában, az érintett vezetők, tulajdonosok felelősségének tisztázásában. Az MNB határozott fellépése következtében a Quaestor-károsultak a nem létező kötvények után is kártalanítást kaptak a Befektető-védelmi Alaptól. A jegybank szakmai közreműködésének is köszönhető, hogy a jogalkotó törvényi előírásokban szigorította meg a piacon tevékenykedő befektetési szolgáltatók védelmi vonalait és felügyelésüket.

Az MNB az elmúlt bő másfél évben – honlapja fogyasztóvédelmi aloldalának Quaestor és Buda-Cash menüpontjaiban – folyamatosan tájékoztatást nyújtott a károsultaknak és a nyilvánosságnak a brókercégeknél történtekről, illetve a kártalanítással kapcsolatos tudnivalókról. Ennek során kérdések és válaszok formájában adott információt a Quaestor-károsultak megkeresésére.

E tájékoztatások ellenére egyes médiaszereplők esetenként még téves adatokat, feltevéseket közölnek a történtekről, noha olvasóik és a károsultak valós tájékoztatásra számítanak. A jegybank 2016. október végén megkereste ezen online médiumok egyikének, a 444.hu-nak az érintett oknyomozó újságíróját, K.M.-et, és személyes vezetői konzultációt ajánlott fel a Quaestor-ügy felügyeleti vonatkozásait bemutatni kívánó szerkesztőknek. Az újságíró e személyes egyeztetési lehetőséget elutasította, korábbi cikkei kapcsán az MNB által kért pontosításokat pedig (indoklás nélkül) nem közölte le. A portál újabb, készülő cikke kapcsán írásban elküldött szerkesztőségi kérdésekre adott részletes, teljes körű jegybanki válaszokat töredékesen, az olvasók megtévesztésére változatlanul alkalmas módon adta közre.

Mindezek nyomán az MNB úgy döntött: a nyilvánosság hiteles, valós tájékoztatása érdekében honlapján közzéteszi a kapott újságírói kérdéseket és az azokra adott szakmai válaszokat, illetve a 444.hu által közzé nem tett jegybanki helyreigazításokat az alábbi elérhetőségen:


Válasz a Quaestor ügyfeleknek

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2015. április 17-én visszavonta a Quaestor Értékpapírkereskedelmi és Befektetési Zrt. (Quaestor) tevékenységi engedélyét és kezdeményezte annak felszámolását. 2015. április 22-én a Quaestor felszámolása megindult. A kárrendezésre jogosult ügyfeleket a Kárrendezési Alap (Alap) kártalanítja a 2015. évi CCXIV. törvény rendelkezései szerint.

Válasz a Quaestor károsultak kérdéseire – 2015. november 20.


Kártalanítás


Legfontosabb tudnivalók

A kárrendezés legfrissebb információit IDE KATTINTVA éri el.

Fontos! Minden eljárás kérelemre indul!

A kárrendezésére vonatkozó írásbeli kérelmét (amennyiben korábban nem nyújtotta be a Quaestor Károsultak Kárrendezési Alapjához) 2016. február 15-ig nyújthatja be az Alaphoz a kijelölt Kormányablakokban, illetve feladhatja postán a 1476 Budapest, Pf. 800-as postacímre. Fontos, hogy a határidő jogvesztő, vagyis ha elmulasztja a fenti határidőben az Alap által rendszeresített formanyomtatványon beadni kérelmét, később már nem lesz erre lehetősége. A kérelem nyomtatványt ITT találja.

Az Alap abban az esetben is megállapítja az ellenértéket, ha a kérelmező esetében a kötvény értékpapírszámlán nem került jóváírásra, de az ügyletből eredő követelés fennállását jogerős bírósági határozat megállapította. Ebben az esetben a kérelmező a bírósági határozat jogerőre emelkedését követő 30 napon belül terjesztheti elő igényét, amelyhez mellékelni kell a követelés fennállását megállapító bírósági határozatot is.

A BEVA általi kártalanításra vonatkozó kérelmét a BEVA honlapján közzétett felhívásban meghatározott módon és helyen kell szintén írásban benyújtania . A megfelelő formanyomtatvány a BEVA honlapján elérhető!


Határidők a kárrendezésre jogosult ügyfelek számára

 Mire vonatkozik?  Kihez kell fordulni?  Meddig kell benyújtani?

Quaestor kötvény

Alap

2016. február 15-ig

Egyéb értékpapír, pénzkövetelés

Befektető-védelmi Alap (BEVA)  A BEVA honlapján történő felhívás szerint (2016. május 21-ig)

Hitelezői igény bejelentése

Pénzügyi Stabilitási és Felszámoló Nonprofit Kft.

 Legkésőbb 2015. június 1-ig

 

Hasznos linkek


Határozatok, felügyeleti intézkedések

A Quaestor Értékpapír-kereskedelmi Befektetési Zrt-vel kapcsolatos felügyeleti határozatok, végzések