Cash is king, azaz a készpénz a király tartja a mondás, mivel a készpénzben történő fizetés előnye, hogy legtöbbször egyszerűen és gyorsan lebonyolítható. Néha azonban előfordulhat, hogy nehézségekbe ütközünk, és hiába van nálunk elegendő értékű bankjegy vagy érme, mégsem tudjuk kifizetni a kiválasztott termék vagy szolgáltatás árát, mert a kereskedő vagy a szolgáltató nem fogadja el tőlünk azokat. Ennek oka lehet például az, hogy a bankjegy túl nagy értékű és nem tudnak belőle visszaadni, esetleg sérült (szakadt, hiányos), vagy már bevonták a forgalomból, illetve a bevonás közelgő határidejéről szóló hírek jelentek meg a médiában. Olyan helyzetek is előfordulnak, amikor a készpénzes fizetés egyáltalán nem lehetséges, vagy a készpénzelfogadás csak bizonyos címletekre korlátozódik, mint például a parkoló automatáknál. Mihez kezdhetünk, ha nem tudunk a nálunk lévő készpénzzel fizetni, joggal tehetünk-e panaszt és ha igen, hol?