Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN

Pénzforgalmi hibák a Dunakanyar Takarékszövetkezetnél

Budapest, 2014. február 4. – A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma publikált határozatában 4,5 millió forintra bírságolta a Dunakanyar Takarékszövetkezetet. Az intézménynek a jegybanki kötelezés alapján legkésőbb az első negyedév végéig orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.

nyomtatás

Budapest, 2014. február 4. – A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma publikált határozatában 4,5 millió forintra bírságolta a Dunakanyar Takarékszövetkezetet. Az intézménynek a jegybanki kötelezés alapján legkésőbb az első negyedév végéig orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.

Az MNB Pénzügyi Stabilitási Tanácsa határozatban állapította meg, hogy a Dunakanyar Takarékszövetkezet megsértette a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendeletnek a fizető fél és a kedvezményezett értesítésére, a munkanap zárási időpontjára, a megbízás átvételi időpontjára, a fizetési megbízások teljesítési határidejére, az ügyfelek javára beérkező fizetési műveletek összegének haladéktalan rendelkezésére bocsátására és – utóbbival összefüggésben – az ügyfelek fizetési számláján a jóváírási értéknap alkalmazására vonatkozó szabályait.


A jegybank ma közzétett határozatában kötelezte a takarékszövetkezetet, hogy maradéktalanul tegyen eleget az MNB rendeletben foglaltaknak, a továbbiakban pénzforgalmi tevékenységét jogszerűen végezze, illetve a feltárt jogszabálysértésekről tájékoztassa ügyfeleit. Ennek érdekében legkésőbb 2014. március 31-ig meg kell tennie a szükséges intézkedéseket és azok teljesítését megfelelő dokumentumokkal igazolnia kell.


A jogsértésekre tekintettel a jegybank 4,5 millió forint összegű bírság megfizetésére is kötelezte az intézményt. Az intézkedés oka, hogy a Dunakanyar Takarékszövetkezet által elkövetett jogszabálysértéseket részben az intézmény rendszerei, illetve folyamatai okozták, továbbá egyes szabályszegések évek óta változatlan tartalmú jogszabályi előírásokat érintettek.


A jegybank 2013. október 1-jén megalakult Pénzügyi Stabilitási Tanácsa a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenység során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését. A fizetési lánc végein álló ügyfelek a fizetést illetően nem feltétlenül érintkeznek közvetlenül egymással, így eltérő információjuk lehet a fizetési műveletek lebonyolításáról, bizonyos adatokkal pedig egyáltalán nem rendelkeznek. A jegybank éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartásának ellenőrzését, elítél minden jogszabályszegést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.