Az MNB határozatban megállapította, hogy a Pannonhalma és Vidéke Takarékszövetkezet megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény a mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelek díj- és költségmentes, valamint a fogyasztónak és mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelek egyértelmű és pontos tájékoztatását érintő rendelkezéseit. Megsértette továbbá a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB-rendeletnek az ügyfelek fizetési számláján a jóváírási értéknap alkalmazását, a beérkező fizetési műveletek összegének haladéktalanul az ügyfelek rendelkezésére bocsátását, valamint a munkanap záró időpontját érintő előírásait.
Az MNB ma közzétett határozatában kötelezte a hitelintézetet, hogy a pénzforgalmi törvényben és az MNB-rendeletben foglaltaknak való megfelelés érdekében 2015. május 31-ig tegye meg a szükséges intézkedéseket, és azt követően folyamatosan biztosítsa a pénzforgalmi jogszabályok betartását. Az MNB azt is előírta, hogy a hitelintézet legkésőbb 2015. július 15-éig adatok és dokumentumok beküldésével igazolja a szabálysértések megszüntetését.
A jogsértésekre tekintettel a jegybank 1,8 millió forint összegű bírság megfizetésére is kötelezte a hitelintézetet, mert évek óta változatlan tartalommal fennálló, fogyasztókat is védő szabályokat sértett, és a jogszabálysértéseket folyamatokba, rendszerekbe építetten követte el. A kiszabott bírságot jelentősen befolyásolta, hogy a törvény előírásai ellenére a hitelintézet mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelei részére a fizetési műveletek teljesítéséről meghatározott tájékoztató adatok ingyenes átadását legalább havonta egy alkalommal nem biztosította, ugyanis az utólagos tájékoztatás adatait tartalmazó bankszámlakivonat pénzforgalmi szolgáltatási keretszerződésben megállapodott módon történő továbbításáért – ide nem értve az internetbankon keresztül történő továbbítást – díjat számolt fel. Az évek óta fennálló jogosulatlan díjfelszámítás összességében a hitelintézet számára vagyoni előnyt eredményezett.
Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenység során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését, ezen belül a jogosulatlan díjfelszámítást, amely csökkenti az ügyfelek bizalmát a pénzforgalmi szolgáltatások és a készpénzmentes fizetési módok igénybevétele iránt. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartását, elítél minden jogszabálysértést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.