Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN

Pénzforgalmi szabálysértések miatt az MNB bírságot vetett ki a K&H Bank Zrt-re

nyomtatás

Budapest, 2016.03.10. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma közzétett határozatában huszonhétmillió forintra bírságolta a K&H Bank Zrt-t. A hitelintézetnek a jegybanki kötelezés alapján legkésőbb 2016. június 30-ig meg kell szüntetnie az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.

Az MNB határozatban megállapította, hogy a K&H Bank Zrt. megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvényt azzal, hogy a mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelei részére nem biztosította havonta legalább egyszer díj, költség és egyéb fizetési kötelezettségmentesen az utólagos tájékoztatást (számlakivonat) és megsértette e törvény előírását a pénzforgalmi számlanyitásra vonatkozóan. A pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendelet szabályait megsértve pedig nem biztosította teljes körűen, hogy az elektronikus csatornán benyújtott, konverziót nem igénylő forint fizetési megbízások 4 órán belül eljussanak a kedvezményezett pénzforgalmi szolgáltatójához, továbbá nem biztosította maradéktalanul, hogy a bankkártyát elfogadó ügyfelei részére a kártyás fizetési műveletek jóváírása haladéktalanul, és az előírásoknak megfelelő értéknap alkalmazásával kerüljön sor.

Az MNB ma közzétett határozatában kötelezte a hitelintézetet, hogy a pénzforgalmi törvényben és az MNB rendeletben foglaltaknak való megfelelés érdekében legkésőbb 2016. június 30-ig tegye meg a szükséges intézkedéseket, és azt követően folyamatosan biztosítsa a pénzforgalmi jogszabályok betartását. Az MNB azt is előírta, hogy a hitelintézet legkésőbb 2016. augusztus 10-ig adatok és dokumentumok beküldésével igazolja a szabálysértések megszüntetését.

A jogsértésekre tekintettel a jegybank huszonhétmillió forint összegű bírság megfizetésére kötelezte a hitelintézetet. A döntés során a jegybank a hitelintézet terhére értékelte, hogy a feltárt jogszabálysértéseknél a szabálysértő állapot a hitelintézet szerződéses feltételeibe, számlavezető rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építetten állt fenn, továbbá a jogosulatlan díjfelszámítással a hitelintézet jelentős összegű jogosulatlan bevételhez jutott. Szintén a hitelintézet terhére került értékelésre, hogy a kedvezményezett ügyfelek fizetési számláján a bankkártya elfogadásból származó fizetési műveleteknél alkalmazott nem megfelelő értéknap a hitelintézet részére jogosulatlan kamatbevételt (float) eredményezett.

Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenység során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését, ezen belül is a fogyasztók és mikrovállalkozások jogainak érvényesülését, a fizetési megbízások teljesítésének és a haladéktalan jóváírási követelmény betartását, amelynek megsértése csökkenti az ügyfelek bizalmát a pénzforgalmi szolgáltatások és a készpénzmentes fizetési módok igénybevétele iránt. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartását, elítél minden jogszabálysértést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.