Budapest, 2017. április 19. – Újabb két irodával gyarapodott a pénzügyi fogyasztóvédelmi szolgáltatást nyújtó – s az elmúlt években bő negyvenezer fogyasztónak tanácsot adó – vidéki Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat. Az immár Szolnokon és Tatabányán is ingyenesen elérhető irodák révén a lakosság 11 megyeszékhelyen kap szakértői válaszokat pénzügyi kérdéseire. A jegybank még idén valamennyi megyeszékhelyen hasonló ügyfélpontokat kíván megnyitni.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) sikeres nyílt közbeszerzési eljárása nyomán két új irodával bővül a magyarországi Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat. Tatabányán a CP Contact Kft., Szolnokon pedig a MERKATING Innovációs és tanácsadó Közhasznú Nonprofit Kft. nyújt tájékoztatást a hazai pénzügyi szolgáltatásokról, ad tanácsot lakossági panaszok, problémák kezelésére, s biztosít információkat az ügyfelek felelős pénzügyi döntéseinek meghozatalához.

A nyertes intézmények 2018. július végéig biztosítják a lakosság számára az ingyenes pénzügyi fogyasztóvédelmi szolgáltatást, ezután az MNB újabb pályázatok révén gondoskodik a folyamatos ügyfélkiszolgálásról. A személyesen, postai úton, telefonon és elektronikusan végzett tanácsadás kiterjed a fogyasztók pénzügyi tájékozottságának, ismereteinek bővítésére és pénzügyi tudatosságának növelésére is.

A két új iroda megnyitásával az MNB-vel együttműködő civil pénzügyi fogyasztóvédelmi szervezetek (a két új intézmény mellett a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete) immár összesen 11 hazai megyeszékhelyen – Békéscsabán, Debrecenben, Egerben, Győrött, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden, Szolnokon, Tatabányán és Zalaegerszegen is – segítik a fogyasztókat. A civilekkel kötött jegybanki szerződések alapján e szakemberek a nagyvárosokon túl az adott megyékben további településein is rendszeresen adnak tanácsot, tartanak pénzügyi előadásokat. Így a lakosság legalább 22 hazai településen vehet igénybe ingyenes szakértői segítséget pénzügyi kérdésekben.

Az MNB célja, hogy 2017-ben az ország minden megyeszékhelyén megnyissa kapuját a Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat ügyfélpontja, így biztosítva az országos lefedettségű, egységes, magas színvonalú pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadást. A már működő irodákon túl a bővítés érdekében az MNB új közbeszerzési eljárást hirdet meg. A sikeres pályázóknak – az eddigiekkel összhangban – szigorú feltételeknek kell megfelelniük, így többek között 10 évnyi ügyfélkezelési tapasztalattal, adatvédelmi regisztrációval, s az irodát bemutató honlappal kell rendelkezniük. Kötelező részt venniük a jegybank folyamatos szakmai képzésén is.

A jegybank a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése és a pénzügyi tudatosság fejlesztése érdekében a továbbiakban is kiemelt figyelemmel kezeli az irodahálózat működését. A pénzügyi tanácsadó irodákról, elérhetőségükről, s nyitva tartásukról az MNB Civil Háló honlapján, illetve a www.penzugyifogyaszto.hu, www.merkating.hu és a www.cpcontact.hu honlapokon olvashatók további részletes információk.

Magyar Nemzeti Bank