Budapest, 2021. március 11. – A Magyar Nemzeti Bank és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem együttműködése keretében második alkalommal rendezték meg a „Bank to the Future” Design Sprint hallgatói ötletversenyt. A versenyen a különböző tanulmányi, szakmai hátterű hallgatóknak csoportokban olyan online játékot kellett fejleszteniük, amely segíti a pénzügyi tudatosság és a környezettudatos gondolkodás fejlesztését és kapcsolódik az MNB általános iskolás diákoknak szóló Digitális Diákszéf mobilapplikációjához is. A verseny döntőjére 2021. március 9-én, a járványügyi helyzet miatt online módon került sor a Digitális Diákszéf fejlesztői, a BME, a Pénziránytű Alapítvány és az MNB szakértőiből álló zsűri részvételével.
Az MNB és a BME közötti együttműködés keretében meghirdetett második „Bank to the Future” Design Sprint versenyt 2021. február és március között rendezték meg, kétfordulós formában. Az ötletverseny keretében a BME hallgatóiból álló 3-4 fős csapatoknak az MNB Digitális Diákszéf applikációjához kapcsolódva kellett a fiatalok pénzügyi ismeretszerzését és környezettudatosságát támogató játékot fejleszteniük.
A versenyre történő regisztrációt követően az első forduló során egy online kvízversenyben mérették meg magukat a versenyzők, amelynek sikeres teljesítését követően a pályamunkákat szintén egy online felületre tölthették fel. A verseny első fordulójában leadott ötletpályázatok közül egy 10 tagú szakmai bíráló bizottság választotta ki a legjobb munkákat beküldő, így a döntőbe továbbjutó 8 csapatot.
A döntős csapatok – alkalmazkodva a járványhelyzet miatt fennálló korlátozásokhoz – online módon vettek részt egy intenzív, interaktív képzésen március 5-én, majd ezt követően 48 óra állt rendelkezésükre a játékok működő prototípusainak és az azokat bemutató videós prezentációknak az elkészítésére.
A döntőre 2021. március 9-én szintén online módon, a csapatok és a szakmai zsűri interaktív részvételével került sor, ahol minden csapat egy videóban mutatta be ötletét, illetve a kifejlesztett játékot működés közben, majd a zsűri kérdéseire válaszoltak. Az eseményt Szombati Anikó, az MNB Digitalizációért és FinTech szektor fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója nyitotta meg. A zsűriben rajta kívül Bernáth Julianna, a Pénziránytű Alapítvány oktatási igazgatója, Hergár Eszter, az MNB Társadalmi kapcsolatokért felelős igazgatója, Trifonov Gergely, a Digitális Diákszéfet fejlesztő ThinkZee Kft. ügyvezető igazgatója, Dr. Danyi Pál, a BME GTK Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék egyetemi docense és Csukás László, az AutSoft senior UX dizájnere vettek részt.
A verseny fődíját, 2 millió forintot, a zsűri által legjobbnak ítélt online játékkal a „nuku.club” csapat nyerte, míg az 1 millió forintos különdíjat a „Ki ad nekem pénzt” csapat kapta. A fődíj és a különdíj mellett tematikus díjak is kiosztásra kerültek. A Technológiai tematikus díjat a „VéPéKá” csapata, a Legjobb játékmenet tematikus díjat pedig a „Lended” csapat kapta.
Magyar Nemzeti Bank