Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

GYIK

nyomtatás

Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel

A „Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel” minősítést csak az MNB által meghatározott feltételeknek megfelelő személyi kölcsönök nyerhetik el.

Az MSZH termékek 2021. január 1-től lesznek elérhetők a minősítést elnyerő intézmények kínálatában.

 
 
 

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Milyen típusú személyi hitelek kaphatnak „Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel” minősítést?

A Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel minősítést olyan szabad felhasználású és/vagy hitelkiváltási célú személyi hiteltermékek szerezhetik meg, melyek kamata a futamidő végéig rögzített (fix kamatozású), illetve kondícióik megfelelnek az MNB Hitelezők irányába támasztott árazási szabályainak, illetve fogyasztóbarát határidőket magába foglaló elvárásainak.

Változhat-e a kamat a futamidő során?

Nem, a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitelek kamata a teljes futamidő alatt végig fix.

Mi a legrövidebb és a leghosszabb futamideje az e kategóriába besorolt hiteleknek?

Az MNB elvárja, hogy a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitelek maximum 7 éves futamidővel rendelkezzenek. A legrövidebb futamidő meghatározása a minősített termékeket kínáló hitelintézetek választása.

Mekkora kamatot kell fizetnem a személyi kölcsönért?

A hitelező által választott referencia-értékhez viszonyított kamatfelár 500 ezer forint hitelösszegig nem haladhatja meg a 15 százalékpontot, 500 ezer forint hitelösszeg felett pedig a 10 százalékpontot.

Van-e minimálisan elvárt jövedelemszint, amely alatt nem kaphatok Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitelt?

Ebben a kérdésben a túlzott eladósodást megakadályozó úgynevezett „adósságfék” szabályok, illetve az ennél akár szigorúbb banki belső szabályok az irányadók. Fontos, hogy csak annyi hitelt vegyen fel, amit rendszeres jövedelméből mindenkor határidőben képes törleszteni.

Milyen határidőn belül kaphatom meg az igényelt hitelt?

A Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel esetében a folyósítás határideje nem haladhatja meg a hitelkérelem befogadását kővető naptól számított 3 munkanapot, teljeskörű online hitelfelvétel esetén a 2 munkanapot. Hitelkiváltással vegyes szabad felhasználású hitel esetén a szabad felhasználású hitelrész a hitelkiváltás megtörténtének igazolását követő naptól számított 1 munkanapon belül kerül folyósításra.

A befogadás időpontja az ügyfél által a befogadáshoz meghatározott dokumentumok teljes körének hiánytalan benyújtásának napja.

Mehetek ugyanahhoz a Hitelezőhöz hitelkiváltásra, ahol a kiváltani tervezett hitelem van?

Igen, a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel feltételeinek kialakítása során fontos szempont volt a hitelkiváltások ösztönzése. Amennyiben Ön egy korábbi hitelét szeretné kiváltani, akkor akár a korábbi hitelt folyósító Hitelintézetnél, akár másik Hitelintézetnél is igényelheti a Minősített terméket.

Mit jelent a „fizetendő teljes összeg”?

A fizetendő teljes összeg megegyezik a futamidő alatt fizetendő összes havi törlesztőrészlet, valamint a hitelfelvétellel összefüggésben a hitel lezárásáig fizetendő összes kamat, költség és díj összegével.

A Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel MNB honlapján elérhető Összehasonlító oldalán valamennyi személyi hitel konstrukció adatai szerepelnek?

Az Összehasonlító oldalon kizárólag a ténylegesen forgalmazott Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel konstrukciók szerepelnek, ezek összehasonlítására van lehetőség. Amennyiben a nem minősített konstrukciók is érdeklik, azok az MNB Hitel- és lízingválasztó alkalmazása segítségével hasonlíthatók össze: http://alk.mnb.hu/fogyasztoknak/bal_menu/ptilekerdezo.

Online is felvehetem a Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitelt?

A Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitelt forgalmazó Hitelezők meglévő (például náluk már bankszámlát vezető) ügyfelek részére 2021. április 1-jétől, míg új (például náluk számlát még nem vezető) ügyfelek részére 2021. július 1-jétől kötelesek lehetővé tenni a teljeskörű online hitelfelvételt, melynek során az alábbi folyamatokra online felületen keresztül kerül sor:

  • az adós személyének igazolására irányuló ügyfélazonosítás
  • a hiteligénylési kérelem és a kapcsolódó dokumentáció benyújtása és nyilatkozatok megtétele
  • az adós tájékoztatása, így különösen a termékismertető és az ajánlat rendelkezésre bocsátása
  • a hitelszerződés megkötése

A folyamatot a Hitelező választásától függően videón vagy telefonon keresztül egy ügyintéző is segítheti. A Hitelezők ezt megelőzően is lehetőséget biztosíthatnak a teljeskörű online folyamatra, melynek feltételeiről a Hitelezőknél tud tájékozódni.

Kitöltöttem az Összehasonlító oldal adatait, de az alkalmazás nem kínált egyetlen terméket sem. Milyen feltételeken érdemes változtatni? [2021. január 1-jét követően]

Amennyiben az Összehasonlító oldal nem adott találatot, érdemes lehet csökkenteni a felvenni szándékozott hitelösszeget, növelni a futamidőt, esetleg adóstársat is bevonni. Felhívjuk a fogyasztók figyelmét, hogy a túlzott eladósodás elkerülése érdekében a kalkuláció során jelentős szerepet töltenek be a már felvett hitelekre vonatkozó adatok, melyeknek kedvezőtlen alakulása szintén az elérhető ajánlatok hiányához vezethet.

Hogyan működik az Összehasonlító oldal? [2021. január 1-jét követően]

Az Összehasonlító oldalon az ajánlatok lekéréséhez valamennyi *-gal jelölt mező kitöltése szükséges. Ezekben a mezőkben a hitelre és az adósra vonatkozó adatokat kell megadni. Az Összehasonlító oldal piros színnel kiemelve, figyelemfelhívó szövegekkel nyújt segítséget a hiányzó, vagy nem megfelelően kitöltött adatok beazonosításához, azok megfelelő kitöltéséhez, módosításához. További segítséget nyújtanak az egyes mezőkhöz tartozó leírások, melyek a mezők mellett elhelyezett kérdőjel ikonra kattintva érhetők el. Az Ön igényeinek leginkább megfelelő Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitel kiválasztása és a lehető legtöbb Hitelező ajánlatának az összehasonlítása érdekében javasolt valamennyi nem kötelező mező pontos, a valóságnak megfelelő kitöltése is.

Az Összehasonlító oldalon megjelenő kalkulációk számítása a Hitelezők képletei alapján történik. A hitelt is az eredménylistában szereplő Hitelezőktől lehet igényelni. 

A piacon általában megtalálható kalkulátorokhoz képest az Összehasonlító oldalon több adatot szükséges megadni annak érdekében, hogy a kapott kalkuláció a lehető legpontosabban mutassa az Ön számára elérhető ajánlatokat. A Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitelek esetében ugyanis a Hitelező az Összehasonlító oldalon aznap kalkulált feltételekkel egyezően vagy annál a teljes hiteldíj mutató szempontjából kedvezőbb feltételek mellett – a kalkulátorban megadott adatok igazoltságának és változatlanságának esetén – köteles Önnel szerződést kötni. Az Összehasonlító oldal ezért – a piacon általában elérhető kalkulátorokhoz képest – tényleges és pontos tájékoztatást ad az Ön által elérhető ajánlatokról, illetve megfelelően biztosítja az adott ajánlatnak megfelelően történő szerződéskötést, melytől a Hitelező csak meghatározott esetben térhet el.

Van-e lehetőség előtörleszteni a hitelem?

Igen, előtörlesztésre van lehetőség. Előtörlesztési szándékát a Hitelező által biztosított több módon (papír alapon, elektronikus úton, telefonon keresztül) is jelezheti. Az előtörlesztés esetén fizetendő díj nem lehet magasabb, mint az előtörleszteni szándékozott összeg 0,5%-a, míg egy évnél rövidebb hátralévő futamidő esetén az előtörlesztés díjmentes.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem