Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Mi az elektronikus pénztárca?

nyomtatás
Mi az elektronikus pénztárca?

Az elektronikus pénztárca egy olyan előre fizetett, újratölthető kártya, amely az ügyfél által a kibocsátó részére előre kifizetett pénzértéket elektronikus formában, azaz elektronikus pénz formájában tárolja, és lehetővé teszi a fizetést, számlakapcsolat, illetve bankjegy vagy érme nélkül.

Általában a nagy mennyiségben értékesített alacsony árkategóriába tartozó áru és/vagy szolgáltatás kifizetésére használják, például tömegközlekedésben, parkoló- és áruautomatáknál. Vannak olyan kártyák, amelyek kizárólag elektronikus pénztárcaként használhatók, de a chippel ellátott bankkártyák is rendelkezhetnek a betéti, hitel és/vagy terhelési funkció mellett elektronikus pénztárca funkcióval is. Azok az értéktároló kártyák, amelyek kizárólag a kibocsátó intézmény hálózatában használhatók, nem minősülnek elektronikus pénztárcának. Ilyenek a nem hitelintézetek által kibocsátott termékek: egy telefontársaság által kibocsátott, a társaság nyilvános telefonfülkéiben használható telefonkártyák; vagy egy parkolótársaság által kibocsátott, kizárólag a társaság parkolóautomatáinál használható értéktároló kártyák.