Elektronikus ügyintézés
nyomtatásAz MNB lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy a közzétett elektronikus űrlap kitöltésével és az ügyfélkapun keresztül történő benyújtásával elektronikus ügyintézést kezdeményezzenek.
Az elektronikus ügyintézés lépései
1. Ellenőrizze, hogy számítógépére telepítve van-e az Általános Nyomtatványkitöltő program JAVA-s változata. Ha nincs, akkor kérjük, töltse le a NAV oldaláról és az ott található leírás alapján telepítse azt! Az elektronikus ügyintézés indításához szükséges űrlap csak a fenti program telepítését követően használható.
2. Töltse le az elektronikus ügyintézés kezdeményezéséhez szükséges űrlapunkat, valamint a kapcsolódó súgó állomány telepítőkészletét!
3. A letöltött űrlapot és a súgó állományt telepítse számítógépére! Ezt megteheti a letöltéssel egyidejűleg is.
4. Töltse ki az űrlapot az Általános Nyomtatványkitöltő programmal, majd elektronikusan küldje el a következő pontban leírtak szerint! Lehetősége van a nyomtatványhoz csatolmányokat is rögzíteni, a program súgójában ismertetett módon.
5. A beküldésre szánt űrlapot elő kell készíteni a Kapcsolat az ügyfélkapuval / Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre menüpontban.
6. A kitöltött űrlapot küldje el a Kapcsolat az ügyfélkapuval / Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül menüpontra kattintva, vagy a program súgójában ismertetett módon mentse el, majd töltse fel a www.magyarorszag.hu oldalra!
Az ügyfélkapun keresztül benyújtott kérelmekre, megkeresésekre az MNB elektronikus úton, az ügyfél ügyfélkapuntárhelyére küldött elektronikus iratban válaszol, ha az ügyfél kifejezetten máshogyan nem rendelkezik. A válasziratokat elektronikus aláírással ellátva küldi ki az MNB.
Utolsó frissítés: 2022. február 9.