Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Mit tegyek, ha ellopták a bankkártyámat?

nyomtatás
Mit tegyek, ha ellopták a bankkártyámat?

Amennyiben bankkártyája elveszett, ellopták, vagy az bármely módon kikerült ellenőrzése alól, vagy a bankkártyájához tartozó PIN-kód jogosulatlan személy tudomására jutott, illetve jogosulatlan használat jut tudomására a kártyájával kapcsolatban, akkor a kártyát azonnal tiltsa le és értesítse pénzügyi szolgáltatóját! Ily módon megakadályozhatja, hogy a kártyán lévő pénzt illetéktelenek leemeljék. Amennyiben lopás történt, azt jelezze a rendőrségen is.

A kártya letiltását a bankkártya kibocsátó pénzügyi szolgáltatónál intézheti, akár telefonon, akár faxon a hét bármely napján, a nap bármely órájában. Nyitvatartási időben a pénzügyi szolgáltatónál személyesen is megteheti a bejelentést.

Minden kártyakibocsátó köteles kártyaletiltásra 24 órán keresztül belföldről és külföldről egyaránt hívható direkt számot üzemeltetni.

Fontos ezért, hogy a letiltás telefonszáma mindig Önnél legyen.

Ez általában egy egyszerűen megjegyezhető szám, így ha tudja, memorizálja, vagy írja be mobiltelefonja címlistájába.

A letiltáshoz jellemzően szükséges a bankkártya száma, lejárati dátuma, illetve a fedezeti bankszámlaszáma. Célszerű ezeket az adatokat feljegyezni és külön tárolni. Amennyiben ezek az adatok nem állnak rendelkezésére, a kibocsátó személyes adatai alapján is tud intézkedni a kártya letiltásáról.

A letiltott kártyát többet már nem tudja használni, még akkor sem, ha esetleg azt később megtalálja. A letiltott kártya helyett új kártyát kell igényelni, ennek azonban külön díja van.

Fontos, hogy a PIN kódot SOHA ne tartsa a kártyával egy helyen!