Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Egyszerűsített bankváltás

nyomtatás
Egyszerűsített bankváltás, szolgáltatóváltás

Bank- és fizetésiszámla-váltást megelőzően érdemes átgondolni az alábbi szempontokat.

  • Határozza meg a váltás kiváltó okát, okait! Akkor se hamarkodja el a bankváltást, ha valamely szolgáltatással kapcsolatban problémája van, esetleg annak díja nem megfelelő, vagy szívesen venne igénybe hasonló, de kedvezőbb feltételekkel bíró szolgáltatást!
  • Célszerű először a jelenlegi számlavezetőjének  kínálata mellett más pénzforgalmi szolgáltatók kínálatát is áttekinteni, van-e az igényeinek megfelelő termék, szolgáltatás. Ezt könnyen és gyorsan megteheti az MNB Bankszámlaválasztóval.
  • A választásnál fordítson figyelmet az Ön számára fontos szempontokra, mint például a fiókok elérhetősége és elhelyezkedése, nyitvatartási ideje, van-e ATM a lakhelye, munkahelye közelében stb. Ehhez segítséget nyújt az MNB Országos fiók- és ATM-kereső alkalmazása.

MIT JELENT ÉS HOGYAN KEZDEMÉNYEZHETŐ AZ EGYSZERŰSÍTETT VAGY „EGYABLAKOS” BANKVÁLTÁSI ELJÁRÁS?

A bankváltástól sokakat visszatarthat, hogy bonyolultnak találják az ezzel kapcsolatos ügyintézést. Az „egyablakos” bankváltás ezt a folyamatot egyszerűsíti.

Az eljárás megindítását a számla tulajdonosa(i) a kiválasztott új banknál kezdeményezheti(k). A közös számlák esetén erre csak együttesen van lehetőség. Ezt a számlaváltási meghatalmazás kitöltésével teheti(k) meg, amit a régi bank nem utasíthat vissza. Az új szolgáltató a meghatalmazást követő 2 munkanapon belül felkéri a régit, hogy 5 munkanapon belül adja át neki a beérkező ismétlődő átutalások, a rendszeres ismétlődő átutalási megbízások, valamint a beszedési felhatalmazások adatait (például az utalás összege, gyakorisága, határideje, azonosítója). Az adatokat a megelőző 13 hónapra vonatkozóan kell átadni. (Az átadott adatokról díjmentes kimutatást kell adni a számlatulajdonos részére is, ha ezt kéri.)

Ön nyilatkozatban meghatározhatja azt a kezdő munkanapot, amely időponttól a különböző tranzakciókat már az új számláról kell teljesíteni. Ennek legkorábbi időpontja az adatok új intézményhez történő megérkezését követő 6. munkanap. Rendelkezhet arról is, hogy mikor mondják fel a régi számlát.

Amennyiben a feltételek teljesülnek, az adatok átadását követően a korábbi számla megszűnik és a rajta lévő pozitív egyenleget átutalják az új számlára. Ez alól kivétel például – vagyis nem szüntethető meg a számla –, ha a számlán negatív egyenleg, például folyószámlahitel-tartozás van. Erről a pénzügyi intézmény haladéktalanul köteles tájékoztatni a fogyasztót. Fontos, hogy a felmondás napja előtt a régi szolgáltató nem tilthatja le a bankkártyá(ka)t.

A fizetési számla megszüntetésének nem lehet akadálya az, ha több szolgáltatással együtt (például netbankkal, sms-szolgáltatással, biztosítással), bankszámlacsomagban vette igénybe a szolgáltatást vagy egyéb kapcsolata (például hitelszerződés) is van.

Amennyiben a számlavezető váltása során nem merül fel zavaró tényező, a szolgáltatóváltást akár 13 munkanapon belül le lehet bonyolítani.

Az alábbi ábra az egyszerűsített számlavezető-váltás folyamatát mutatja be:

Ha minden szempontot figyelembe véve, a várható következményeket mérlegelve úgy dönt, hogy megszünteti jelenlegi fizetési számláját és másik szolgáltatónál nyit újat, az ügyintézés megkezdése előtt az alábbiakra legyen tekintettel!

  • Térképezze fel, hogy milyen kapcsolódó szolgáltatásokat vett igénybe a régi szolgáltatónál, és azt is, hogy a hasonló szolgáltatást megkapja-e az új számlához is.
  • Még a szolgáltatóváltás kezdeményezése előtt egyenlítse ki a számlán lévő folyószámlahitel-, vagy egyéb tartozást.
  • Az átmeneti időszakban is tartson annyi pénzt a régi számlán, hogy a korábbi tranzakciók teljesíthetők legyenek.
  • Érdeklődjön a számlaváltás lépéseiről és ezek határidejéről, a szolgáltatók feladatairól, és ha vannak, a felszámított díjakról.

Amennyiben fizetési számláját úgy szeretné megszüntetni, hogy nem kíván azonnal új számlát nyitni, gondolja át a számla megszüntetésének okát és várható következményeit, valamint tájékozódjon szolgáltatójánál az ügyintézés feltételeiről. A számlamegszüntetéssel kapcsolatos teendőket a Fizetési számla megszüntetése c. cikkben foglaltuk össze.

Bankváltással kapcsolatban további hasznos információkat talál ezen a linken.

Utolsó frissítés: 2024. január 24.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem