Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Telebank

nyomtatás
Telebank

Az ügyfelek kényelme érdekében a pénzintézetek telefonon keresztül is fogadják a megkereséseket automata telefonszolgálat, illetve ügyintézőik segítségével.

A telebanki szolgáltatás általános, legjellemzőbb tulajdonságai kerülnek bemutatásra lentebb, azonban a szolgáltatás intézményenként változó lehet. Érdeklődjön számlavezető intézményénél a szolgáltatás pontos és részletes feltételeiről, díjairól, kondícióiról és a szükséges technikai feltételekről, követelményekről!

Milyen banki szolgáltatások érhetők el Telebankon keresztül?

A Telebanki szolgáltatások elérése általában kedvezményes tarifával hívható call centereken keresztül lehetséges. Az ilyen módon nyújtott szolgáltatások egy részéhez nem szükséges az ügyfélnek azonosítania magát, más részükhöz viszont kötelező, ellenkező esetben a szolgáltatás nem érhető el.

Mindenki által igénybe vehető, nem ügyfél-azonosításhoz kötött szolgáltatások a következők:

  • általános, a szolgáltatóról szóló információk;
  • információ a pénzügyi intézmény termékeiről és szolgáltatásairól, kamatokról, kondíciókról;
  • információ aktuális ajánlatokról, akciókról, kedvezményekről;
  • valuta-és devizaárfolyamok.

Az intézmény ügyfelei számára elérhető, azonosításhoz kötött szolgáltatások:

  • Leggyakrabban nyújtott szolgáltatások:
    • információnyújtás számlaegyenlegről;
    • információnyújtás számlatörténetről;
    • hitelinformációk;
    • forintátutalások indítása, átvezetés saját számlák között;
    • csoportos beszedési megbízásra szóló felhatalmazás rögzítése, módosítása, megszűntetése;
    • állandó átutalási megbízás felvétele, módosítása, megszűntetése;
    • devizaátutalási megbízások indítása, devizakonverzió rögzítése;
    • forint és devizabetétek lekötése, módosítása, visszavezetése;
    • bankkártya, hitelkártya aktiválás, letiltás (általában azonosítás nélkül végrehajtható);
    • bankkártya limit módosítása;
    • kivonatok, igazolások kiállításának kérése, kezdeményezése;
    • nagy összegű készpénz felvételi igény bejelentése.
  • Speciális szolgáltatások
    • mobiltelefon egyenleg feltöltése;
    • szolgáltatások igénylése és módosítása (pl. mobil netbank, internet bank, SMS szolgáltatás).

Hogyan igényelhető a pénzügyi intézménynél Telebank szolgáltatás?

Telebank szolgáltatás a számlavezető intézménynél igényelhető, mellyel összefüggésben egy erre vonatkozó szerződést kell aláírni. A szerződés megkötésére sor kerülhet a számlaszerződés megkötésekor, de utólag is kérhető. A szerződés megkötése után kapja meg az ügyfél a felhasználói azonosítót és a titkos jelszót (telefonos PIN kód), valamint egy részletes tájékoztatást a használatról.

A felhasználói azonosító és a jelszó mellett egyes szolgáltatók egyéb biztonságos azonosítási módszereket is alkalmazhatnak. Mindezek az intézkedések az ügyfelek személyes adatainak védelmét szolgálják. A telebankkal kapcsolatos biztonsági kérdésekről bővebben az e-banking biztonság menüpontban olvashat.

Milyen technikai feltételei vannak a Telebankon keresztüli ügyintézésnek?

Pénzügyek telebankon keresztüli intézéséhez minimális technikai háttérre jellemzően mindenképp szükség van:

  • a telefonos menürendszert TONE üzemmódú telefonkészülékről lehet használni;
  • bizonyos szolgáltatások csak a felhasználói azonosító és jelszó megadása után érhetők el, de a pénzügyi szolgáltató egyéb biztonsági elemeket is alkalmazhat;
amennyiben SMS-ben értesítő érkezik a sikeres TeleBank azonosításról, SMS fogadására alkalmas mobiltelefon-készülék és előfizetés szükséges