Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN

Továbbra is fennálló pénzforgalmi szabálysértések miatt az MNB bírságot vetett ki a Pillér Takarékszövetkezetre

nyomtatás

Budapest, 2016. május 10. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma publikált határozatában egymillió-kettőszázezer forintra bírságolta a Pillér Takarékszövetkezetet, mint a Partiscum XI Takarékszövetkezet általános jogutódját. A hitelintézetnek az MNB kötelezése alapján a határozat jogerőre emelkedését követően orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.

Az MNB határozatában megállapította, hogy a Pillér Takarékszövetkezet, mint a Partiscum XI Takarékszövetkezet általános jogutódja az MNB tavaly év végén hozott határozatában előírt kötelezettségét egyrészt határidőre nem teljesítette, másrészt a pénzforgalom lebonyolításáról szóló 18/2009. (VIII. 6.) MNB rendelet (a továbbiakban: MNBr.) határozattal nem érintett rendelkezését is több ízben megsértette. A Hitelintézet ezzel továbbra is megsértette az MNBr. jóváírási értéknap alkalmazására vonatkozó, valamint ezen felül megsértette a részére egy másik pénzforgalmi szolgáltató által elektronikus úton továbbított, jóvá nem írható fizetési műveletek visszautasítására vonatkozó előírását.

Az MNB ma közzétett határozatában kötelezte a Hitelintézetet, hogy a pénzforgalom lebonyolításáról szóló rendeletben foglaltaknak való megfelelést a határozat jogerőre emelkedését követően folyamatosan biztosítsa.

A jogsértésekre tekintettel az MNB egymillió-kettőszázezer forint összegű bírság megfizetésére is kötelezte a Hitelintézetet. Az intézkedés oka, hogy a Hitelintézet az előírt határidőre nem tett eleget kötelezettségének, a jogszabálysértés huzamosan, folyamatosan fennállt és, hogy a nem teljesíthető tételek határidőn túli visszautasítását érintő jogszabálysértések a nem megfelelő belső eljárásrend miatt, a Hitelintézet folyamataiba építetten fordultak elő.

Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenysége során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését. A fizetési lánc két végén álló ügyfelek ugyanis a fizetést illetően nem feltétlenül érintkeznek közvetlenül egymással, így eltérő információjuk van a fizetési műveletek lebonyolításáról, bizonyos adatokkal pedig egyáltalán nem rendelkeznek. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartásának ellenőrzését, elítél minden jogszabályszegést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.