Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN

Továbbra is fennálló pénzforgalmi szabálysértések miatt az MNB bírságot vetett ki az AZÚR Takarék Takarékszövetkezetre

nyomtatás

Budapest, 2016. május 12. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma publikált határozatában egymillió-kettőszázezer forintra bírságolta az AZÚR Takarék Takarékszövetkezetet. A hitelintézetnek az MNB kötelezése alapján ez év június végéig orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.

Az MNB határozatában megállapította, hogy az AZÚR Takarék Takarékszövetkezet, az MNB tavaly év végén hozott határozatában előírt kötelezettségét egyrészt határidőre nem teljesítette, másrészt a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény határozattal nem érintett rendelkezését is megsértette. A Hitelintézet továbbra is megsértette a pénzforgalom lebonyolításáról szóló 18/2009. (VIII. 6.) MNB rendelet a fedezethiány miatt nem teljesíthető csoportos beszedési megbízások kezelésére valamint a fizetési műveletek haladéktalan jóváírásra vonatkozó előírásait.

Az MNB ma közzétett határozatában kötelezte a Hitelintézetet, hogy a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvényben illetve a pénzforgalom lebonyolításáról szóló rendeletben foglaltaknak való megfelelést 2016. június 30-ig biztosítsa.

A jogsértésekre tekintettel az MNB egymillió-kettőszázezer forint összegű bírság megfizetésére is kötelezte a Hitelintézetet. Az intézkedés oka, hogy a Hitelintézet az előírt határidőre nem tett eleget kötelezettségének, a jogszabálysértő állapot a Hitelintézet számlavezető rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építetten, huzamosan fennállt valamint, hogy a fizető fél által kezdeményezett, fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás sorbaállítása kezdőnapjáról mint a szolgáltatás lényeges jellemzőjéről adott nem pontos tájékoztatás, illetve a fizetési műveletek nem haladéktalan jóváírása a fogyasztónak és a mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelek széles körét, illetve a fizetési műveletek jelentős hányadát érintették.

Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenysége során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését. A fizetési lánc két végén álló ügyfelek ugyanis a fizetést illetően nem feltétlenül érintkeznek közvetlenül egymással, így eltérő információjuk van a fizetési műveletek lebonyolításáról, bizonyos adatokkal pedig egyáltalán nem rendelkeznek. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartásának ellenőrzését, elítél minden jogszabályszegést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.