Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN

Nehezen felismerhető vagy sérült forintérmék átváltása a hitelintézeteknél és a postánál

nyomtatás

A hitelintézetek és a postahivatalok kötelesek a nehezen felismerhető és a sérült érméket azonos címletű, forgalomképes érmékre cserélni, vagy címletváltás keretében – a sérült érmék névértékével egyező összegben – más címletű, forgalomképes érmére átváltani. Egy alkalommal azonban legfeljebb 50 darab érmét kötelesek elfogadni. Az azonos címletben történő cseréért vagy a címletváltásért díjat számíthatnak fel, amelynek maximális mértéke az átváltott forintérmék névértékének 10%-a.

A hitelintézetek és a posta pénztárosai akkor váltják át azonnal a nehezen felismerhető vagy sérült érméket , ha ott a helyszínen egyértelműen meg tudják állapítani az átváltani kívánt érmék címletét, valódiságát és mennyiségét.

Ha a nehezen felismerhető vagy sérült érmék átválthatóságát a pénztáros nem tudja megállapítani egyértelműen, akkor átvételi elismervény, jegyzőkönyv, esetleg az átvételt igazoló más dokumentum kiállításával – az MNB által elvégzendő szakértői vizsgálatra továbbítás céljából – veszi át a kérdéses érmét az ügyféltől.

Az MNB-ben egy szakértői bizottság megvizsgálja a beküldött érmét, melynek az alábbiakban felsorolt eredményei a következő intézkedéseket vonják maguk után:

  • Ha a szakértői bizottság azt állapítja meg, hogy a nehezen felismerhető vagy sérült érme átváltható, akkor az MNB az ellenértéket a beküldő hitelintézetnek, illetve a postának átutalja, ahonnan majd az ügyfél megkapja az ellenértéket.
  • Ha a szakértői bizottság azt állapítja meg, hogy a kérdéses érme nem váltható át, akkor az MNB értesíti az érmét beküldő hitelintézetet, illetve postát, ahonnan majd az ügyfél megkapja az értesítést.