Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN

Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ a szolgáltatók honlapján

nyomtatás

A Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) a pénzügyi szervezetek számára a fogyasztóvédelmi elvek alkalmazásáról szóló 10/2016. (X.24.) számú ajánlása 21. pontjában foglaltak alapján elvárja, hogy a pénzügyi szervezet honlapján – az MNB honlapjára átirányító hivatkozással – közvetlen elérési lehetőséget biztosítson az MNB fogyasztóvédelmi honlapjához.

A fentiekre figyelemmel az MNB elvárja a pénzügyi szolgáltatóktól, hogy a honlapjukon jól látható, lehetőleg minden oldalon azonnal kattintható helyen (pl.: a főmenüsorban vagy a láblécben) tüntessenek fel egy „Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ” (a továbbiakban: PFK) elnevezésű menüpontot, vagy helyezzenek el az oldalon egy olyan vizuális elemet (bannert), amely az MNB-logót és a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ szöveget foglalja magába. Szükséges biztosítani, hogy az adott link vagy banner egy kattintással átirányítson a pénzügyi szolgáltató honlapjának egy olyan aloldalára, ahol előzetesen egy PFK-ról szóló általános ismertető került elhelyezésre. Az MNB-logóból és PFK-szövegből álló banner ezen az oldalon is megjelenik. Lehetővé kell tenni továbbá, hogy az aloldalról egy további hivatkozással az MNB fogyasztóvédelmi aloldalára jusson a fogyasztó: www.mnb.hu/penzugyinavigator

A fent részletezett elvárásnak megfelelő, egységes megjelenéshez szükséges, a pénzügyi szolgáltatók oldalára kihelyezendő szöveg és banner az alábbi linkről tölthető le: MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ – tájékoztató és grafika.