Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Hamis tranzakciók jóváhagyása

nyomtatás

Hamis tranzakciók jóváhagyása

A bankok az online belépéshez és a tranzakciók jóváhagyásához kétlépcsős hitelesítést követelnek meg, az ügyfélnek a jelszón kívül egy másik módon is azonosítani kell magát. Ez az azonosítás történhet az ügyfél birtokában lévő kódgenerátorral, az ún. tokennel, amely a sorozatszámától és a használat időpontjától függően egy egyszer felhasználható, rövid ideig (1-2 perc) érvényes kódot szolgáltat, vagy az ügyfél által megadott telefonszámra érkező SMS-ben szereplő szám megadásával. Előfordulhat azonban olyan eset is, amikor a másodlagos hitelesítéshez elégséges csak a telefonon megjelenő felugró gombot megnyomni, vagy az ujjlenyomat-olvasóhoz hozzáilleszteni az ujjat. Ezek a jóváhagyási kérelmek megjelenhetnek az ügyfél telefonján akkor is, ha nem személyesen maga az ügyfél, hanem a bankszámlája felett rendelkező más személy kezdeményezte a belépést vagy a tranzakciót. Ha egy csaló próbál belépni vagy hamis tranzakciót indítani, az ügyfélnek ugyanúgy meg kell adnia a másodlagos hitelesítési adatokat ahhoz, hogy a belépés vagy a tranzakció sikeres legyen.

Mit tegyen, ha hamis azonosítási folyamatot észlel?

  • Mindig ellenőrizze, hogy a belépési kísérletet vagy a tranzakciót, melyet jóvá akar hagyni, valóban Ön, vagy az Ön által megbízott személy kezdeményezte! Sose hagyjon jóvá ismertlen kérést!
  • A kapott jóváhagyó SMS-ben ellenőrizze a jóváhagyásra váró műveletet, az összeget és a címzettet, ha szerepel benne!
  • A banki műveletek jóváhagyásához használt tokent sose hagyja felügyelet nélkül!
  • Használjon a mobiltelefonján képernyőzárat!
  • Csak saját ujjlenyomatait regisztrálja a telefonjába!
  • Állítsa be úgy a mobiltelefonját, hogy az SMS-ben kapott üzenetek tartalma csak a képernyőzár feloldása után legyen látható!
 

Olvasson tovább!

Ne váljon online csalás áldozatává! Ismerje meg további adathalász támadástípusok legfontosabb jellemzőit, hogy megelőzhesse a bajt! Ismertetőink az alábbi linkeken érhetők el. 

Csaláskísérletek a mindennapokban Csaláskísérletek a munkahelyen
„Nigériai” csalás
• Phishing: adathalász banki e-mailek
Vishing: hamis banki hívások
• Smishing: hamis banki SMS-ek
• Meghamisított banki oldalak
• Nem banki szolgáltatók nevével történő visszaélés
• Wangiri: visszahívásos telefonos csalás
• Hamis befektetési lehetőségek
• Hamis online ajánlatok
• Személyesadat-lopás a közösségi médiában
• Hamis vezetői utasítás e-mailben vagy telefonon
• Hamis ügyfél vagy beszállító


Publikálva: 2022. augusztus 10.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem