Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Hamis ügyfél vagy beszállító

nyomtatás

Hamis ügyfél vagy beszállító

Ebben az esetben valaki megkeresi a vállalatot, aki egy ügyfél, beszállító vagy hitelező képviselőjeként azonosítja magát. A megkeresés érkezhet telefonon, levélben, faxon vagy e-maiben. A csaló azt kéri, hogy az egyik partner jövőbeli számláinál módosítsák valamelyik banki adatot, például a kedvezményezett bankszámlaszámát vagy másodlagos számlaazonosítóját. Az így megadott bankszámla felett a csaló rendelkezik.

Mit tegyen, ha hamis ügyféllel vagy beszállítóval áll szemben?

  • Ellenőrizzen minden, állítólagosan a hitelezőktől érkező kérelmet – főleg akkor, ha azt kérik, hogy a jövőbeli számláknál módosítsák valamelyik banki adatot!
  • Ne használja a módosítást vagy ellenőrzést kérő levélben, e-mailben szereplő kapcsolattartási adatokat! Keressen egy korábbi üzenetet, és annak a kapcsolattartási adatait használja!
  • Jelöljön ki egy megbízott kapcsolattartót azoknak a vállalatoknak az esetében, amelyek számára rendszeresen indít kifizetéseket!
  • Vezessen be egy rendszert adott összeghatár feletti kifizetések esetében, amelynek kifejezetten a helyes bankszámlaszám és kedvezményezett ellenőrzése a célja! Ez lehet például egy megbeszélés az érintett vállalattal.
  • A számla kifizetésekor egy ellenőrzött e-mail címre küldjön tájékoztatást a kedvezményezettnek! A biztonság szavatolása érdekében szerepeltesse a fogadó bank nevét és a bankszámlaszám utolsó négy számjegyét, illetve a másodlagos számlaazonosítójának jellemző részletét (pl. adóazonosító utolsó négy karakterét)!
  • Korlátozza azokat az adatokat, amelyeket megoszt az alkalmazottakról a közösségi médiában!

Jelentse a vezetőségnek vagy a megfelelő osztálynak (IT, biztonsági stb.) a csalási kísérleteket!

Olvasson tovább!

Ne váljon online csalás áldozatává! Ismerje meg további adathalász támadástípusok legfontosabb jellemzőit, hogy megelőzhesse a bajt! Ismertetőink az alábbi linkeken érhetők el. 

Csaláskísérletek a mindennapokban Csaláskísérletek a munkahelyen
„Nigériai” csalás
• Phishing: adathalász banki e-mailek
Vishing: hamis banki hívások
• Smishing: hamis banki SMS-ek
• Meghamisított banki oldalak
• Nem banki szolgáltatók nevével történő visszaélés
• Wangiri: visszahívásos telefonos csalás
• Hamis tranzakciók jóváhagyása
• Hamis befektetési lehetőségek
• Hamis online ajánlatok
• Személyesadat-lopás a közösségi médiában
• Hamis vezetői utasítás e-mailben vagy telefonon


Publikálva: 2022. augusztus 10.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem