Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Vishing: hamis banki hívások

nyomtatás

Vishing: hamis banki hívások

A vishing (az angol „voice” és „phishing”, vagyis hang és adathalászat szavak kombinációja) olyan telefonos csalás, amelynél a támadó megpróbálja személyes, pénzügyi vagy biztonsági információi megosztására, vagy pénz átutalására rávenni az áldozatokat, akik általában banki ügyfelek. Tipikus formája a vishingnek, amikor a csaló az adathalász hívás során megpróbálja elhitetni a felhasználóval, hogy ténylegesen egy banki alkalmazottal beszél, és egy pénzügyi tranzakció során fellépett hiba vagy csalásgyanú miatt telefonál.

Mit tegyen hamis banki hívás esetén?

  • Kezelje óvatosan, fenntartással a kéretlen telefonhívásokat!
  • Minél sürgetőbb a hívás és az üzenet, annál gyanúsabb! Lassítson és gondolja át alaposan, hogy mit is kérnek valójában!
  • Gyanús telefonhívás esetén ne adjon meg személyes adatokat és szakítsa meg a beszélgetést!
  • Ha a kijelzett telefonszám valóban a bank ügyfélszolgálati telefonszáma, az sem garancia arra, hogy tényleg onnan keresik. Annak az ellenőrzésére, hogy az illető valóban az, akinek mondja magát, keresse meg a szervezet telefonszámát (a weboldalukon vagy online kereséssel), és lépjen velük kapcsolatba közvetlenül!
  • Ne használja az ellenőrzéshez a hívó által megadott telefonszámot! A szám hamis lehet, vagy kifejezetten a csaláshoz is létrehozhatták.
  • A csalók az interneten könnyen megszerezhetik az alapvető információkat Önről vagy a vállalatról, amelynek dolgozik, például a közösségimédia-profilok felhasználásával. Nem bízhat meg a hívóban csak azért, mert ő ismeri ezeket az adatokat.
  • Soha ne adja meg a betéti vagy hitelkártyája PIN-kódját, CVV kódját, vagy az online banki jelszavát! A bankok sosem kérik el ezeket az információkat!
  • Soha ne telepítsen mások kérésére olyan programot számítógépére vagy telefonjára, amit nem ismer!
  • Soha ne utaljon pénzt telefonon érkező kérésre! Egy bank sosem kér ilyet.
  • A csalási szándékú hívásokat jelentse a bankjának!

Olvasson tovább!

Ne váljon online csalás áldozatává! Ismerje meg további adathalász támadástípusok legfontosabb jellemzőit, hogy megelőzhesse a bajt! Ismertetőink az alábbi linkeken érhetők el. 

Csaláskísérletek a mindennapokban Csaláskísérletek a munkahelyen
„Nigériai” csalás
• Phishing: adathalász banki e-mailek
• Smishing: hamis banki SMS-ek
• Meghamisított banki oldalak
• Nem banki szolgáltatók nevével történő visszaélés
• Wangiri: visszahívásos telefonos csalás
• Hamis tranzakciók jóváhagyása
• Hamis befektetési lehetőségek
• Hamis online ajánlatok
• Személyesadat-lopás a közösségi médiában
• Hamis vezetői utasítás e-mailben vagy telefonon
• Hamis ügyfél vagy beszállító


Publikálva: 2022. augusztus 10.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem