Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Kössön utasbiztosítást!

nyomtatás

Kössön utasbiztosítást!

A nyaralás az egyik legszebb nyári emlékünk, de a gondos tervezés ellenére is történhetnek rendkívüli esetek, amikor komoly anyagi és egészségügyi védelmet jelenthet a megfelelő utasbiztosítás. Ennek ellenére becslések szerint a külföldre utazók kevesebb, mint fele csökkenti biztosítással egy betegség, baleset vagy poggyászkár költségeit.

Az utasbiztosítási szerződésről fontos tudni, hogy

  • egyszeri díjas;
  • a biztosítási díjat azonnal egy összegben kell megfizetni;
  • a biztosító által kiállított kötvény az előre meghatározott utazási időtartamig érvényes.

Manapság már egyre több bankkártyához jár utasbiztosítás, azonban érdemes átnézni, hogy mit is tartalmaz ez a szerződés. Az esetileg kötött utasbiztosítás viszonylag alacsony, pár ezer forintos áron megvédhet bennünket nagyon komoly kockázatoktól. Az igényeinknek legmegfelelőbb biztosítást (amit befolyásolnak pl. az életkor, az egészségi állapot, a közlekedési eszköz, a célállomáshoz kapcsolódó vagy sport jellegű kockázatok stb.) könnyen kiválaszthatjuk.

Számos konstrukció közül választhatunk, ha egyénileg kötünk utasbiztosítást. Ezek nemcsak díjukban, hanem a vállalt kockázatok és a biztosítási szolgáltatások értékhatárában is különböznek egymástól. Az utasbiztosítás ára a nyújtott szolgáltatásoktól és biztosító társaságtól függően napi néhány száztól néhány ezer forint körüli összegre tehető.

Mit érdemes átgondolni, mielőtt utasbiztosítást kötünk?

  • Milyen értéket viszünk magunkkal?
  • Baj esetén milyen színvonalú egészségügyi ellátást várunk el?
  • A célországban mekkorák a betegellátási, baleseti költségek?
  • Milyen az egészségi állapotunk?
  • Milyen közlekedési eszközzel és mennyi időre utazunk?
  • Mennyire tűnik balesetveszélyesnek az üdülés (pl. egy városlátogatás vagy vadvízi evezés rizikófaktora nagyban eltér)?

 

Ezek ismeretében döntsünk arról, hogy a számos eltérő szolgáltatás közül melyiket választjuk: elég-e egy kevesebb kockázatot lefedő, alacsonyabb díjú biztosítás, vagy több szolgáltatást és magasabb fedezetet nyújtó biztosításra van szükségünk.

Mit kínál a segítségnyújtási szolgáltatás, az asszisztencia?

Ma már rendszeresen kínálnak az utasbiztosítások asszisztenciaszolgálatot. Bajba került ügyfélként elsőként a biztosító által megadott - legtöbb esetben magyar nyelvű, éjjel-nappal elérhető - ügyfélszolgálatot hívjuk fel. Az ügyfélszolgálat tájékoztat a további teendőkről, lehetőségekről, a megkötött utasbiztosítási szerződés feltételei szerint gondoskodik ellátásunkról, például mentőt küld, tolmácsol, visszaigazolja az adott egészségügyi intézménynek, hogy állja a kezelés költségeit, így azt nem kell megelőlegeznünk.

Olvassuk el a biztosítási feltételeket!

Lényeges, hogy milyen kockázatokra milyen feltételekkel terjed ki a biztosítás, illetve mik a kizáró tényezők! Jó tudnunk azt is, milyen iratokat (baleseti jegyzőkönyv, költségeket igazoló számlák, orvosi igazolás stb.) kell benyújtani a biztosítótársasághoz, mert ezek utólagos pótlása nehézségbe ütközhet. Ezért feltétlenül olvassuk el a biztosítási feltételeket! Utazás előtt győződjünk meg arról, hogy valamennyi szükséges információ birtokában vagyunk! Ne felejtsük el magunkkal vinni a biztosítási kötvényt és az egyéb igazoló okmányokat!

A biztosítótársaságok általában pótdíjat számítanak fel az utasbiztosítás kötésekor, ha Európán kívülre utazunk.

Mit kell tudni az Európai Egészségbiztosítási Kártyáról?

Az ingyenesen igényelhető egészségbiztosítási kártya 32 országban jelenthet komoly segítséget.

A kártyával az EU bármelyik tagállamában, valamint Izlandon, Liechtensteinben, Norvégiában, Svájcban és Szerbiában a magyar egészségbiztosítás terhére vehetjük igénybe az állami egészségügyi ellátást kizárólag orvos-szakmai szempontból indokolt esetben.

Fontos azonban tudnunk, hogy a kártya nem helyettesíti az utasbiztosítást! Nem minden esetben garantál ingyenes szolgáltatást: amennyiben az adott tagállamban az igénybe vett egészségügyi ellátás egyébként sem ingyenes, úgy nekünk is fizetnünk kell érte.

Bővebben a kártyáról ide kattintva tájékozódhat.

Fedezi-e a biztosításunk az utazási iroda mulasztásából keletkezett kárunkat?

Ha nyaralásunkat utazási irodánál foglaljuk le, ilyenkor is előfordulhat, hogy az nem tudja teljesíteni a szerződéseben vállalt kötelezettségeit. Ebben az esetben nem az utasbiztosításunk, hanem az utazásszervező társaság ún. vagyoni biztosíték biztosítása kártalanít bennünket. Vagyis az a biztosító gondoskodik az utasok hazaszállításáról, a kinn maradás esetleges extra költségeinek megtérítéséről, vagy a részvételi díj visszafizetéséről, amelyikkel az utazásszervező társaság kötött biztosítást.

Fontos, hogy ilyen esetben a biztosító kérése szerint járjunk el! A kártérítéshez szükség lehet az utazási szerződésre és az ahhoz kapcsolódó egyéb dokumentációra (pl: jelentkezési lapra), számlákra, ezért őrizzük meg azokat!

Az utasbiztosításokról további hasznos tudnivalókat ide kattintva találja.

Publikálva: 2025. április 24.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem