Az MNB határozatban megállapította, hogy a Bak és Vidéke Takarékszövetkezet megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény díj- és költségmentes utólagos tájékoztatásra, a kellően részletezett előzetes tájékoztatásra és a visszatérítési jog gyakorlására vonatkozó rendelkezéseit fogyasztó és mikrovállalkozás ügyfelei esetében, valamint néhány esetben a hatósági átutalásokra és a számlanyitásra vonatkozó előírásokat. Megsértette továbbá a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendelet részteljesítésre és visszautasítására vonatkozó rendelkezéseit azáltal, hogy ügyfeleivel kötött megállapodás nélkül részfizetést teljesített, illetve a fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízásokat nem utasította vissza, hanem sorba állította.

Az MNB ma közzétett határozatában kötelezte a hitelintézetet, hogy a pénzforgalmi törvényben és az MNB rendeletben foglaltaknak való megfelelés érdekében 2015. május 31-ig tegye meg a szükséges intézkedéseket, és azt követően folyamatosan biztosítsa a pénzforgalmi jogszabályok betartását. Az MNB azt is előírta, hogy a hitelintézet legkésőbb 2015. július 15-éig adatok és dokumentumok beküldésével igazolja a szabálysértések megszüntetését.

A jogsértésekre tekintettel a jegybank hárommillió-nyolcszázezer forint összegű bírság megfizetésére is kötelezte a hitelintézetet, mert évek óta változatlan tartalommal fennálló, fogyasztókat is védő szabályokat sértett és a jogszabálysértések meghatározó többségét folyamatokba, rendszerekbe építetten követte el. A kiszabott bírságot jelentősen befolyásolta, hogy a törvény előírásai ellenérre a hitelintézet a fogyasztó és mikrovállalkozás ügyfelei részére a fizetési műveletek teljesítéséről meghatározott tájékoztató adatok ingyenes átadását legalább havonta egy alkalommal nem biztosította, ezzel ügyfelei széles körének anyagi kárt okozott, amely egyúttal a hitelintézet számára vagyoni előnyt eredményezett.

Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenység során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését, ezen belül a jogosulatlan díjfelszámítást, amely csökkenti az ügyfelek bizalmát a pénzforgalmi szolgáltatások és a készpénzmentes fizetési módok igénybevétele iránt. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartását, elítél minden jogszabálysértést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.