Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN

Pénzforgalmi szabálysértések miatt az MNB bírságot vetett ki a Budapest Bank Zrt-re

nyomtatás

Budapest, 2016.április 6. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma közzétett határozatában tizenegymillió-ötszázezer forintra bírságolta a Budapest Bank Zrt-t. A hitelintézetnek a jegybanki kötelezés alapján legkésőbb 2016. szeptember 30-ig meg kell szüntetnie az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.

Az MNB határozatában megállapította, hogy a Budapest Bank Zrt. a fogyasztó és mikrovállalkozás ügyfelei körében megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra, a keretszerződés tartalmára, a keretszerződés ügyfél általi díj- és költségmentes felmondására, a készpénz-helyettesítő fizetési eszközökkel kapcsolatos felelősségvállalásra, a fizetési művelet összegének visszatérítésére, továbbá esetenként a fizetési számla megterhelés előtti állapotának a helyreállítására vonatkozó előírásait. A hitelintézet a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendelet szabályai közül megsértette a fizetési megbízás teljesítésére, visszautasítására, a haladéktalan jóváírásra, valamint az értéknap használatára vonatkozó rendelkezéseket.

Az MNB ma közzétett határozatában kötelezte a hitelintézetet, hogy a pénzforgalmi törvényben és az MNB rendeletben foglaltaknak való megfelelés érdekében legkésőbb 2016. szeptember 30-ig tegye meg a szükséges intézkedéseket, és azt követően folyamatosan biztosítsa a pénzforgalmi jogszabályok betartását. Az MNB azt is előírta, hogy a hitelintézet legkésőbb 2016. november 15-ig adatok és dokumentumok küldésével igazolja a szabálysértések megszüntetését.

A jogsértésekre tekintettel a jegybank tizenegymillió-ötszázezer forint összegű bírság megfizetésére kötelezte a hitelintézetet. Az MNB a hitelintézet terhére értékelte, hogy a feltárt jogszabálysértések többsége huzamosan, a hitelintézet szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, rendszereibe, illetve belső eljárásrendjébe építetten állt fenn, és az évek óta változatlan tartalommal fennálló, fogyasztókat és mikrovállalkozásokat védő jogszabályok megsértése esetenként az ügyfelek széles körét, a nem haladéktalan jóváírás és nem megfelelő értéknap alkalmazás jelentős számú fizetési műveletet érintett. Továbbá a jogosulatlan költség- és díjfelszámítás, valamint a nem megfelelő értéknap alkalmazása ügyfelei kárára vagyoni előnyt biztosított a hitelintézet számára.

Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenység során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését, ezen belül is a fogyasztók jogainak érvényesülését, illetve a fizetési megbízások teljesítésének és a haladéktalan jóváírási követelmény betartását, amelynek megsértése csökkenti az ügyfelek bizalmát a pénzforgalmi szolgáltatások és a készpénzmentes fizetési módok igénybevétele iránt. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartását, elítél minden jogszabálysértést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem