Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN

Internetbank

nyomtatás
Internetbank

Az elektronikus banki szolgáltatások közül az egyik legkényelmesebb és leggyorsabb ügyintézési mód, ha pénzügyeinket az interneten keresztül intézzük. Internetes szolgáltatások általában elérhetőek mobiltelefonos alkalmazásokkal is.

Az internetbanki szolgáltatás általános, legjellemzőbb tulajdonságai kerülnek bemutatásra lentebb, azonban a szolgáltatás intézményenként változó lehet. Érdeklődjön számlavezető intézményénél a szolgáltatás pontos és részletes feltételeiről, díjairól, kondícióiról és a szükséges technikai feltételekről, követelményekről!

Milyen banki szolgáltatások érhetők el az interneten keresztül?

Interneten keresztül a banki szolgáltatások széles köre elérhető.

Tipikus szolgáltatások:

  • számlainformáció;
  • aktuális számlaegyenleg lekérése;
  • meghatározott időszakra visszamenőleg számlatörténet lekérdezése, számlakivonat nyomtatása, napi teljesített tranzaciók keresése;
  • átutaláshoz sablonok rögzíthetősége, kezelhetősége;
  • elküldött megbízások lekérdezése;
  • nem teljesült megbízások lekérdezhetősége;
  • bankkártya igénylés, aktiválás, felfüggesztés és a kártyához tartozó vásárlási- és készpénzfelvételi limit beállítások módosítása;
  • nyilatkozat ingyenes készpénzfelvételről
  • hitelkártyák aktuális egyenlegének lekérdezése, kártyatörténet és kivonat megtekintése, limitek lekérdezése és módosítása;
  • átvezetés kezdeményezése saját bankszámlák között;
  • forint és deviza eseti átutalások indítása belföldre és külföldre egyaránt;
  • állandó átutalási megbízások megadása, módosítása, törlése:
  • felhatalmazás megadása csoportos beszedésre;
  • postai csekk befizetése az interneten keresztül, - sorban állás nélkül - banki átutalásként;
  • betétlekötés forintban és devizában;
  • elektronikus számlakivonat igénylése;
  • néhány hitel esetében interneten is beadható a hitelkérelem.

Speciális szolgáltatások:

  • mobiltelefon egyenleg feltöltése;
  • az elektronikus számlát kiállító szolgáltatók közüzemi és egyéb szolgáltatási számláinak kiegyenlítése;
  • SMS szolgáltatás igénylése, limitek beállítása, módosítások, megszüntetés;
  • online mobilbank igénylés;
  • nagy összegű készpénzfelvétel bejelentése;
  • a pénzintézetnek történő szabadformátumú üzenet küldés lehetősége;
  • a bank által használt aktuális árfolyamok lekérdezhetősége;
  • az internetes felületről elérhetőek a pénzintézet által alkalmazott kamatok, kondíciók;
  • részvények tőzsdei árfolyama;
  • befektetési alapok eszközértékei;
  • beállítások módosításának lehetőségei (bejelentkezési jelszó módosítása, jogosultságok/limitek megtekintése, nyelvi kiválasztása).

Hogyan igényelhető a pénzügyi szolgáltatónál internetes szolgáltatás?

Internetes bankolási szolgáltatás a számlavezető intézménynél igényelhető, egy erre vonatkozó szerződés aláírásával. A szerződés megkötésére sor kerülhet a számlaszerződés megkötésekor, de utólag is kérhető. Az internetes szolgáltatási szerződéskötés aláírása után kapja meg az ügyfél a rendszerbe történő belépéshez szükséges felhasználói azonosítót és a „titkos jelszót” (elektronikus kód), valamint egy részletes tájékoztatást a használatról.

A felhasználói azonosító és a jelszó mellett egyes szolgáltatók egyéb biztonságos azonosítási módszereket is alkalmazhatnak. A biztonsághoz tartozhat még, hogy az intézmény minden alkalommal valamilyen „egyedi azonosítót” kér. (Pl. küldhet SMS-ben belépésenként változó jelszót, illetve az azonosítást chipkártya is biztosíthatja, ami digitális aláírással ellátott védelmet jelent.) Az internetbankkal kapcsolatos biztonsági kérdésekről bővebben az e-banking biztonság menüpontban olvashat.

Milyen technikai feltételei vannak az internet bankolásnak?

Pénzügyek internetes intézéséhez az alábbi technikai háttér jellemzően mindenképp szükséges:

  • Internetes kapcsolattal rendelkező számítógép/laptop/táblagép.
    A szolgáltatás igénybevételéhez bármely internet elérési módozat (modem, adsl, kábel, Wi-Fi, hotspot, stb.) megfelelő lehet, különbségek az adatátvitel sebességében (rendszer működésének gyorsasága) lehetnek.
  • Az intézmény által meghatározott internetes böngészőprogram (MS Explorer, Firefox, stb.).
    A böngészőben engedélyezni kell a JavaScript használatát, és a böngésző által támogatott kódolási kulcshossznak rendszerint128 bitesnek kell lennie.
  • A szolgáltatás igénybevétele során használt képernyők teljes terjedelemben történő megjelenítéséhez 1024x768 vagy nagyobb felbontású képernyő beállítás alkalmazása ajánlott.
  • A pénzügyi szolgáltató internetes honlapján a felhasználó azonosító és jelszó megadásával léphetünk be a rendszerbe, amely egyéb biztonsági elemekkel is kiegészülhet. SMS aláíró jelszó használata esetén mobiltelefon-készülék is szükséges.
  • A PDF formátumú elektronikus számlakivonat megtekintéséhez, illetve hitelességének ellenőrzéséhez Adobe AcrobatReader program.