Telebank
nyomtatásAz ügyfelek kényelme érdekében a pénzintézetek telefonon keresztül is fogadják a megkereséseket automata telefonszolgálat, illetve ügyintézőik segítségével.
Tájékoztatónk a telebanki szolgáltatás általános, legjellemzőbb tulajdonságait ismerteti, a szolgáltatás azonban intézményenként változó lehet. Érdeklődjön számlavezető intézményénél a szolgáltatás pontos és részletes feltételeiről, díjairól, kondícióiról és a szükséges technikai feltételekről, követelményekről!
MILYEN BANKI SZOLGÁLTATÁSOK ÉRHETŐK EL TELEBANKON KERESZTÜL?
A telebanki szolgáltatások elérése általában kedvezményes tarifával hívható call centereken keresztül lehetséges. Az ilyen módon nyújtott szolgáltatások egy részéhez nem szükséges az ügyfélnek azonosítania magát, más részükhöz viszont kötelező, ellenkező esetben a szolgáltatás nem érhető el.
Mindenki által igénybe vehető, nem ügyfél-azonosításhoz kötött szolgáltatások a következők:
- általános, a szolgáltatóról szóló információk;
- információ a pénzügyi intézmény termékeiről és szolgáltatásairól, kamatokról, kondíciókról;
- információ aktuális ajánlatokról, akciókról, kedvezményekről;
- tájékoztatás valuta-és devizaárfolyamokról.
Az intézmény ügyfelei számára elérhető, azonosításhoz kötött szolgáltatások:
- leggyakrabban nyújtott szolgáltatások:
- információnyújtás számlaegyenlegről;
- információnyújtás számlatörténetről;
- hitelinformációk;
- forintátutalások indítása, átvezetés saját számlák között;
- csoportos beszedési megbízásra szóló felhatalmazás rögzítése, módosítása, megszüntetése;
- állandó átutalási megbízás felvétele, módosítása, megszüntetése;
- devizaátutalási megbízások indítása, devizakonverzió rögzítése;
- forint- és devizabetétek lekötése, módosítása, visszavezetése;
- bankkártya-, hitelkártya-aktiválás, -letiltás (egyes esetekben azonosítás nélkül is végrehajtható);
- bankkártyalimit módosítása;
- kivonatok, igazolások kiállításának kérése, kezdeményezése;
- nagy összegű készpénzfelvételi igény bejelentése.
- speciális szolgáltatások
- mobiltelefon-egyenleg feltöltése;
- szolgáltatások igénylése és módosítása (pl. mobilnetbank, internetbank, SMS-szolgáltatás).
HOGYAN IGÉNYELHETŐ A PÉNZÜGYI INTÉZMÉNYNÉL TELEBANK SZOLGÁLTATÁS?
Telebank szolgáltatás a számlavezető intézménynél igényelhető, amivel összefüggésben egy erre vonatkozó szerződést kell aláírni. A szerződés megkötésére sor kerülhet a számlaszerződés megkötésekor, de utólag is kérhető. A szerződés megkötése után kapja meg az ügyfél a felhasználói azonosítót és a jelszót (telefonos PIN-kód), valamint egy részletes tájékoztatást a használatról.
A felhasználói azonosító és a jelszó mellett egyes szolgáltatók egyéb biztonságos azonosítási módszereket is alkalmazhatnak. Mindezek az intézkedések az ügyfelek személyes adatainak védelmét szolgálják. A telebankkal kapcsolatos biztonsági kérdésekről bővebben az e-banking biztonság menüpontban olvashat.
MILYEN TECHNIKAI FELTÉTELEI VANNAK A TELEBANKON KERESZTÜLI ÜGYINTÉZÉSNEK?
Pénzügyek telebankon keresztüli intézéséhez minimális technikai háttérre jellemzően mindenképp szükség van:
- a telefonos menürendszert TONE-üzemmódú telefonról lehet használni, vagyis olyan készülékről, amelyen lehetőség van nyomógombok használatára;
- bizonyos szolgáltatások csak a felhasználói azonosító és jelszó megadása után érhetők el, de a pénzügyi szolgáltató egyéb biztonsági elemeket is alkalmazhat;
- amennyiben SMS-ben értesítő érkezik a sikeres telebank-azonosításról, SMS fogadására alkalmas mobiltelefon-készülék és előfizetés szükséges.
Utolsó frissítés: 2021. november 5.