Budapest, 2016. december 19. A Kun-Mediátor Kft. volt befektetőit – ellentétben a napokban megjelent több valótlan sajtóhírrel – nem éri anyagi hátrány követelésük érvényesítése során a jegybank intézkedése miatt. Az MNB már tavaly nyáron felhívta a figyelmet: a csődtörvény szerint a károsultak kifizetése a felszámolás során megelőzi a jegybank által kiszabott piacfelügyeleti bírság teljesítését.

Az elmúlt napokban egyes médiumokban téves sajtóhírek jelentek meg a korábbi Kun-Mediátor Kft. ügyfeleinek kártalanításáról, amelyek alkalmasak voltak a befektetők megtévesztésére.

Amint arra a Magyar Nemzeti Bank (MNB) már 2016. augusztus 4-én, a Kun-Mediátor Kft.-vel szembeni felügyeleti intézkedésről szóló sajtóközleménye is felhívta a figyelmet https://www.mnb.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2016-evi-sajtokozlemenyek/piacfelugyeleti-eljarasokat-zart-le-az-mnb: törvényi előírás alapján a korábbi Kun-Mediátor Kft. volt magánszemély ügyfeleinek a társasággal szembeni követelései egy felszámolási eljárás során a kielégítési sorrendben megelőzik az MNB által kiszabott piacfelügyeleti bírság összegét.

Mindez azt jelenti, hogy a Kun-Mediátor Kft. volt ügyfeleit semmiféle anyagi hátrány nem éri követelésük érvényesítése során a jegybank intézkedése miatt.

Egy felszámolás alá került társaság esetében ugyanis a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény 57. §. határozza meg az azzal szemben követeléssel élők kielégítési sorrendjét. E jogszabály szerint ugyanakkor a (nem vállalkozásuk keretében eljáró) magánszemélyek anyagi követeléseit időben egyértelműen korábban kell teljesíteni azon intézményhez képest, amelyek adók módjára történő köztartozásokat kívánnak érvényesíteni a felszámolás során. Márpedig a MNB-ről szóló 2013. évi CXXXIX. törvény 54. §. a jegybank által jogerősen kiszabott és be nem fizetett bírságok e körbe (azaz az adók módjára behajtandó köztartozásokhoz) tartoznak.

Magyar Nemzeti Bank