Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN

Pénzforgalmi jogszabálysértések miatt az MNB bírságot szabott ki a Gránit Bank Zrt.-re

nyomtatás

Budapest, 2021. február 26. – A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma publikált határozatában tízmillió-ötszázezer forintra bírságolta a Gránit Bank Zrt.-t. A Hitelintézetnek az MNB kötelezése alapján legkésőbb 2021. szeptember végéig orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.

Az MNB határozatában megállapította, hogy a Hitelintézet megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény, a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendelet és az erős ügyfél-hitelesítésről és biztonságos kommunikációról szóló felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet több pontját. A Hitelintézet – többek között – megsértette a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra és a keretszerződés tartalmi követelményeire, a fizetési számla megnyitására és megszüntetésére, a fizetési műveletek helyesbítése körében a felelősségi és kárviselési szabályokra, valamint a visszatérítésre, a fizetési megbízások átvételére és visszautasítására, a fizetési művelet összegének a kedvezményezett ügyfél fizetési számláján történő haladéktalan jóváírására, illetve azonnali átutalás esetében elérhetővé tételére, valamint a számlaváltási szolgálatás során nyújtandó tájékoztatás módjára és tartalmára vonatkozó rendelkezéseket.

A jogsértésekre tekintettel az MNB tízmillió-ötszázezer forint összegű bírság megfizetésére, valamint az említett jogszabályoknak 2021. szeptember 30-i határidővel történő megfelelésre kötelezte a Hitelintézetet. Az MNB a Hitelintézet terhére értékelte, hogy a jogszabálysértő állapot több esetben huzamosan, a Hitelintézet szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, belső eljárásrendjébe, illetve informatikai rendszerébe építetten állt fenn továbbá, hogy a számlamegszüntetések során nem minden esetben a ténylegesen teljesített szolgáltatás-arányos ellenérték került felszámításra a fogyasztónak és mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelei részére.

Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenysége során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését. Ennek során hangsúlyosan veszi figyelembe a jóvá nem hagyott fizetési műveletek teljesítése esetén a fizető fél részére történő megtérítés elmaradását, amely a készpénzkímélő fizetési szolgáltatás iránti ügyfélbizalomra negatív hatást gyakorol. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartásának ellenőrzését, elítél minden jogszabályszegést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem