A szolgáltató válasza
nyomtatásA pénzügyi szolgáltató kötelessége panasz esetén
- a panasz beérkezésétől, közlésétől számított 30 napon belül, pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő írásbeli panasz esetén 15 munkanapon belül érdemi, teljes körű, írásbeli választ adni Önnek;
- a pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő panasz valamennyi elemét 15 munkanapon belül megválaszolni, amennyiben a panasz a pénzügyi szolgáltatón kívül álló okok miatt 15 munkanapon belül nem válaszolható meg, a szolgáltató ideiglenes választ köteles küldeni Önnek, amely az érdemi válasz késedelmének okait, valamint a végső válasz határidejét is tartalmazza;
- pénzforgalmi szolgáltatással összefüggő panasz esetén a végső választ a panasz közlését követő 35. munkanapig megválaszolni;
- javaslatot tenni a panasz rendezésére, a döntését pontos, közérthető, egyértelmű, indokolással kell ellátnia;
- a panasz elutasítása esetén annak indokáról tájékoztatást adni.
A pénzügyi szolgáltató a panasz elutasítása esetén tájékoztatja az ügyfelet arról, hogy álláspontja szerint a panasszal és a panaszkezeléssel
- a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhat, ha ügye
- a szerződés, illetve a tagsági jogviszony létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá
- szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita rendezésére irányul;
- a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi eljárását kezdeményezheti, ha a panasz a fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértésének kivizsgálására irányult.
Ha a pénzügyi szolgáltató elutasítja a panaszt, és az mindkét eljárást érinti, azt is meghatározza, hogy a panasz mely részével hová lehet fordulni.
A pénzügyi szolgáltató az elutasító döntésében köteles feltüntetni
- a Pénzügyi Békéltető Testület levelezési címét, telefonszámát, székhelyét, internetes elérhetőségét és azt, hogy tett-e általános alávetési nyilatkozatot a Pénzügyi Békéltető Testület felé,
- a Magyar Nemzeti Bank levelezési címét, telefonszámát, valamint
- a kérelem benyújtásához szükséges formanyomtatványok elektronikus és ügyfélszolgálati elérhetőségét is.
Ön kérheti, hogy a pénzügyi szolgáltató költségmentesen megküldje Önnek a szükséges formanyomtatványokat.
Ne feledje! A tájékoztatásnak tartalmaznia a szolgáltatói telefonszám, e-mail elérhetőség és postai cím megjelölését is, amelyen keresztül Ön kérheti a formanyomtatvány megküldését.
Utolsó frissítés: 2020. január 29.