Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN
Egyedi lehetőségek a babaváró hitelben
Ha a neten vettük bankkártyával, visszakaphatjuk a hibás termék árát
Még öt évig bármikor felvehető a Sberbank-kártalanítás
Ravaszul fürkésznék ki banki adatainkat a csalók
Mobilapplikáción is követhetjük fesztiválos költéseinket
Spóroljon banki költségein – egyszerűbb, mint gondolná!
Olcsóbban, egészségesebben – tippek a fenntartható konyhához
Mindenkinek lehet új esélye – ha független pénzügyi tanácsadóhoz fordul
Mennyi lesz a nyugdíjam? – Öngondoskodási kisokos
Hurrá, nyaralunk! – tervezési kisokos
Elő a kockás füzettel! - Tudja, mennyit és mire költ?
Az MNB intenzívebb versenyt és olcsóbb személyi hiteleket szorgalmaz
Bármikor beüthet a baj - biztosítsa be magát!
Pénztárcabarát iskolakezdés
Közlekedés – zöld utakon?
Tervezzük tudatosan a karácsonyt!
2023 szóljon a fenntartható életmódról!
Magyar Nemzeti Bank: honlaptól az interaktív múzeumig
Kezdje bankszámlájánál a pénzügyi tudatosságot!
Gondos tervezés, gondtalan nyaralás
Zöldülő pénzügyek
Kérdések és válaszok a NOVIS Poisťovňa a.s. biztosítót érintő intézkedésekkel kapcsolatban
Hogyan csökkentsük okosan banki költségeinket?
A bűnözők egy része is home office-ba ment
Nem nő a törlesztés a fizetési moratóriummal
Babaváró kölcsönök és a törlesztési moratórium
Kinek adható ki a banktitok?
Olcsó személyi kölcsön, biztonságos érintőkártya: ha ismerjük a részleteket, elkerülhetjük a meglepetéseket
Mi történik a hitelekkel a moratórium után?
Fix kamattal kiszámíthatóbb a hiteltörlesztés
Mit érdemes tudni a megtakarítási számláról?
Az a biztos, ami fix: lezárult a kamatkockázatról szóló banki tájékoztatás első köre
Számlamegszüntetési kisokos
Tudnivalók a bankszünnapról
Segít a bank, ha nem tudjuk fizetni a hitelt
Jogunk van bármikor felmondani bankszámla-szerződésünket
Szigorú korlátok közt őrizhetik adatainkat a bankok
A Zöld Otthon lakáshitel jóval olcsóbb a banki átlagnál
A helyszínen kérjünk banki segítséget, ha nem ad ki pénzt az ATM
Ezekre érdemes figyelni kgfb-váltás esetén
Biztonságosak a mobiltelefonra „költözött” bankkártyák
Külföldön biztosítják a határon átnyúló bank betéteseit
Jövőre az MNB letilthatja a csaló pénzügyi szolgáltatók honlapjait
Hogyan tovább a moratórium után?
Segíteni kell a bankoknak az „okos” ATM-ek használatában
Fix kamatú lakáshitellel nyugodtan alhatunk
Felnőttképzésre is jár már diákhitel
Mely fogyasztói hitelekre vonatkozik a törlesztési moratórium?
Mi történik a hitelekkel a törlesztési moratórium alatt?
Mit fizet a biztosító és mit nem a lakásbiztosításnál?
A pénzünkre és az adatainkra is utaznak a csalók
Fenntartható életmóddal a megtakarításokért

Segíteni kell a bankoknak az „okos” ATM-ek használatában

nyomtatás

Segíteni kell a bankoknak az „okos” ATM-ek használatában

Budapest, 2022. január 14. - „A bankom felajánlotta, hogy ezentúl az utcai ATM-ünknél készpénzt is befizethetek. Többször is próbáltam, de nem sikerült, minek ajánlanak nem működő szolgáltatást?” (Ú. Ákos, Mezőtúr). A „hagyományos” készpénzfelvételen túl az elmúlt pár évben számos bank vezette be új ATM-szolgáltatásként, hogy az arra alkalmas bankautomatáknál készpénzt fizethetünk be, lekérdezhetjük bankszámlánk egyenlegét, megváltoztathatjuk bankkártyánk PIN-kódját, feltölthetjük mobiltelefon-egyenlegünket vagy akár mobilbanki sms-szolgáltatást is igényelhetünk itt.

A befizetés pl. akkor hasznos, ha készpénzben kaptunk valamilyen jövedelmet, s azt a bank nyitvatartási idején túl helyeznénk el bankszámlánkon. Az ATM-ek ugyanis mindig elérhetők, s a befizetett összeget a hét minden napjának 24 órájában azonnal jóváírják a számlánkon. A befizetéssel egy pillanat alatt rendezni tudjuk akár folyószámla vagy hitelkártya-tartozásunkat is.

A befizetési lehetőség viszont egyelőre még egy bankon belül is jellemzően az általuk üzemeltetett bankautomaták kisebbik hányadánál – inkább a nagyobb városokban, illetve a fővárosi kerületekben – érhető el, sok ATM-nél tehát nem. Az MNB nemrég vezető körlevélben szólította fel a hitelintézeteket: honlapjaikon, fiókjaikban, ügyfélszolgálataikon pontosan tájékoztassák ügyfeleiket az ilyen ATM-ek működéséről, illetve (jóváhagyás nélküli, nem vagy hibásan teljesített ügyleteknél) a panaszkezelés módjáról is.

Az ATM-es készpénzbefizetés sok banknál a bevezetés időszakában ingyenes volt, mostanra viszont alkalmanként fix díjat vagy a befizetendő összeg kb. 0,2 százalékára rúgó, s még plusz fix díjat számítanak fel érte. A pontos mértékéről előzetesen tájékozódjunk!

Befizetést csak saját bankunk ATM-jénél és a saját bankszámlánkra, illetve néhány hitelintézet esetében még a náluk lévő egyéb számlákra teljesíthetünk. A lehetőség jelenleg csak forintkártyákra és forint alapú bankszámlákra vonatkozik. Jó hír, hogy ha van társkártya, azzal annak tulajdonosa (pl. házastársunk) is fizethet be a bankszámlára. A legtöbb hitelintézetnél a betéti kártya mellett hitelkártyás befizetés is lehetséges (ám ez utóbbi díjai eltérők lehetnek).

A befizetéshez – miután azonosítottuk magunkat bankkártyánk PIN-kódjával – a megfelelő menüpont kiválasztása után a külön e célra kialakított nyílásba kell helyezni a készpénzt. Az automaták érmét nem, viszont általában minden hazai bankjegycímletet elfogadnak. A befizetés során viszont ügyeljünk arra, hogy a bankjegyeink a berendezés által előírt képállásba rendezettek legyenek, s egy tranzakciónál ne helyezzünk be az előírtnál több bankjegyet a befizető-nyílásba. Az egyes befizető ATM-típusok által egy alkalommal elfogadott bankjegyek mennyisége változhat, de ezeket az információkat a gépek üzemeltetőinek minden esetben jól láthatóan fel kell tüntetniük a berendezéseken.

Nem teljesül a tranzakció, ha a behelyezett bankjegyek szakadtak, ragasztottak (ilyenkor csak személyesen tudjuk beadni azokat a bankfiókba), túl gyűröttek, össze vannak hajtva, vagy esetleg csipesz, befőttesgumi van rajtuk. Ha viszont minden rendben van, akkor a behelyezett bankjegyek összegét az ATM monitora megjeleníti, s ha jóváhagyjuk a műveletet, a befizetésünk sikeres. Mindenképp tegyük el és őrizzük meg az erről szóló, az automata által kinyomtatott bizonylatot!

Ha a befizetést esetleg a bank nem írja jóvá a számlán, tegyünk panaszt nála! Bankunk 15 munkanapon belül köteles indoklással ellátott részletes választ adni erre (e határidő 35 munkanapra módosulhat, ha egyéb szereplő, pl. a bankkártyánkat kibocsátó kártyatársaság bevonása szükséges a vizsgálatba.) Ha panaszunkat elutasítják, a fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése esetén az MNB-nél fogyasztóvédelmi eljárást, míg szerződéses jogvita esetén az MNB-n belül működő Pénzügyi Békéltető Testületnél vagy bíróságon szerezhetünk érvényt igazunknak.

Maga az ATM esetleg zárolhatja valamelyik beadott bankjegyünket, mert gyanúsnak találhatja azt. Ilyenkor a bank az MNB segítségével vizsgáltatja ki az adott bankót, s ha minden rendben van, azonnal jóváírják a számlánkon az összeget.

(A cikk eredeti megjelenése: Blikk, 2022. január 11.)

Egyedi lehetőségek a babaváró hitelben
Ha a neten vettük bankkártyával, visszakaphatjuk a hibás termék árát
Még öt évig bármikor felvehető a Sberbank-kártalanítás
Ravaszul fürkésznék ki banki adatainkat a csalók
Mobilapplikáción is követhetjük fesztiválos költéseinket
Spóroljon banki költségein – egyszerűbb, mint gondolná!
Olcsóbban, egészségesebben – tippek a fenntartható konyhához
Mindenkinek lehet új esélye – ha független pénzügyi tanácsadóhoz fordul
Mennyi lesz a nyugdíjam? – Öngondoskodási kisokos
Hurrá, nyaralunk! – tervezési kisokos
Elő a kockás füzettel! - Tudja, mennyit és mire költ?
Az MNB intenzívebb versenyt és olcsóbb személyi hiteleket szorgalmaz
Bármikor beüthet a baj - biztosítsa be magát!
Pénztárcabarát iskolakezdés
Közlekedés – zöld utakon?
Tervezzük tudatosan a karácsonyt!
2023 szóljon a fenntartható életmódról!
Magyar Nemzeti Bank: honlaptól az interaktív múzeumig
Kezdje bankszámlájánál a pénzügyi tudatosságot!
Gondos tervezés, gondtalan nyaralás
Zöldülő pénzügyek
Kérdések és válaszok a NOVIS Poisťovňa a.s. biztosítót érintő intézkedésekkel kapcsolatban
Hogyan csökkentsük okosan banki költségeinket?
A bűnözők egy része is home office-ba ment
Nem nő a törlesztés a fizetési moratóriummal
Babaváró kölcsönök és a törlesztési moratórium
Kinek adható ki a banktitok?
Olcsó személyi kölcsön, biztonságos érintőkártya: ha ismerjük a részleteket, elkerülhetjük a meglepetéseket
Mi történik a hitelekkel a moratórium után?
Fix kamattal kiszámíthatóbb a hiteltörlesztés
Mit érdemes tudni a megtakarítási számláról?
Az a biztos, ami fix: lezárult a kamatkockázatról szóló banki tájékoztatás első köre
Számlamegszüntetési kisokos
Tudnivalók a bankszünnapról
Segít a bank, ha nem tudjuk fizetni a hitelt
Jogunk van bármikor felmondani bankszámla-szerződésünket
Szigorú korlátok közt őrizhetik adatainkat a bankok
A Zöld Otthon lakáshitel jóval olcsóbb a banki átlagnál
A helyszínen kérjünk banki segítséget, ha nem ad ki pénzt az ATM
Ezekre érdemes figyelni kgfb-váltás esetén
Biztonságosak a mobiltelefonra „költözött” bankkártyák
Külföldön biztosítják a határon átnyúló bank betéteseit
Jövőre az MNB letilthatja a csaló pénzügyi szolgáltatók honlapjait
Hogyan tovább a moratórium után?
Segíteni kell a bankoknak az „okos” ATM-ek használatában
Fix kamatú lakáshitellel nyugodtan alhatunk
Felnőttképzésre is jár már diákhitel
Mely fogyasztói hitelekre vonatkozik a törlesztési moratórium?
Mi történik a hitelekkel a törlesztési moratórium alatt?
Mit fizet a biztosító és mit nem a lakásbiztosításnál?
A pénzünkre és az adatainkra is utaznak a csalók
Fenntartható életmóddal a megtakarításokért

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem