Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN
EN
Egyedi lehetőségek a babaváró hitelben
Segíteni kell a bankoknak az „okos” ATM-ek használatában
Spóroljon banki költségein – egyszerűbb, mint gondolná!
Fix kamatú lakáshitellel nyugodtan alhatunk
Felnőttképzésre is jár már diákhitel
Mely fogyasztói hitelekre vonatkozik a törlesztési moratórium?
Mi történik a hitelekkel a törlesztési moratórium alatt?
Hogyan tovább a moratórium után?
Mit fizet a biztosító és mit nem a lakásbiztosításnál?
Babaváró kölcsönök és a törlesztési moratórium
Nem nő a törlesztés a fizetési moratóriummal
Az MNB intenzívebb versenyt és olcsóbb személyi hiteleket szorgalmaz
Ha a neten vettük bankkártyával, visszakaphatjuk a hibás termék árát
Még öt évig bármikor felvehető a Sberbank-kártalanítás
Ravaszul fürkésznék ki banki adatainkat a csalók
Kinek adható ki a banktitok?
Hurrá, nyaralunk! – tervezési kisokos
Mindenkinek lehet új esélye – ha független pénzügyi tanácsadóhoz fordul
Külföldön biztosítják a határon átnyúló bank betéteseit
Olcsó személyi kölcsön, biztonságos érintőkártya: ha ismerjük a részleteket, elkerülhetjük a meglepetéseket
Mi történik a hitelekkel a moratórium után?
Fix kamattal kiszámíthatóbb a hiteltörlesztés
Mit érdemes tudni a megtakarítási számláról?
Az a biztos, ami fix: lezárult a kamatkockázatról szóló banki tájékoztatás első köre
Számlamegszüntetési kisokos
Jövőre az MNB letilthatja a csaló pénzügyi szolgáltatók honlapjait
Tudnivalók a bankszünnapról
Jogunk van bármikor felmondani bankszámla-szerződésünket
Szigorú korlátok közt őrizhetik adatainkat a bankok
A Zöld Otthon lakáshitel jóval olcsóbb a banki átlagnál
A helyszínen kérjünk banki segítséget, ha nem ad ki pénzt az ATM
Ezekre érdemes figyelni kgfb-váltás esetén
Biztonságosak a mobiltelefonra „költözött” bankkártyák
Segít a bank, ha nem tudjuk fizetni a hitelt
Elő a kockás füzettel! - Tudja, mennyit és mire költ?

A helyszínen kérjünk banki segítséget, ha nem ad ki pénzt az ATM

nyomtatás

A helyszínen kérjünk banki segítséget, ha nem ad ki pénzt az ATM

Budapest, 2021. október 19. - „Pénzt vettem volna fel az ATM-ből, de azt írták ki a monitoron, hogy a műveletet nem lehet végrehajtani, s a kért összeget sem kaptam meg. A pénzt mégis levonták a számlámról, mit tehetek?” (K. Mária, Vasvár). A bankjegykiadó automaták (ATM-ek) legfőbb előnye – főképp járvány idején –, hogy a többségük a hét minden napján, éjjel-nappal, gyorsan és sorbanállás nélkül elérhető. Ha viszont valamiért mégis sikertelen egy tranzakció, annak több oka is lehet.

A készpénzfelvétel nagy ritkán meghiúsulhat az ATM vagy az azt üzemeltető banki elfogadórendszer átmeneti technikai problémája miatt. Előfordulhat, hogy a tranzakció időpontjában nincs elegendő pénz a terminálban, esetleg kommunikációs hiba van az ATM és az elfogadó rendszer között, vagy adatátviteli hiba lépett fel. Ezt a készülék mindig jelzi a monitorán. Ezekben az esetekben nem mi vagyunk a felelősek, a bank díjat, illetve jutalékot sem számíthat fel a sikertelen ügylet miatt.

A tranzakció a mi hibánkból is meghiúsulhat. Ilyen lehet, ha a bankszámlánkon nem áll rendelkezésre megfelelő fedezet, a kártyánkat korábban letiltották, a fedezetet biztosító bankszámlánk zárolt, vagy éppen a tranzakció összege meghaladja a kártyánkhoz beállított napi készpénzfelvételi limitet. Megeshet az is, hogy hibásan gépeljük be PIN-kódunkat vagy a pénzkivétel közben valami elterelte a figyelmünket, és nem vesszük el időben a megjelenő bankjegyeket. Ekkor az ATM bő fél perc várakozás után visszahúzza a pénzt és egy külön kazettába teszi. 

A legtöbb bank nem számít fel díjat a sikertelen tranzakciókért még akkor sem, ha az ügyfél hibájából történt. 

A legfontosabb - ha a terminál egyáltalán nem, vagy a kértnél csak kisebb összeget adott ki -, hogy a helyszínen azonnal hívjuk fel telefonon az automatát működtető bank ügyfélszolgálatát. Elérhetőségük az ATM képernyőjén található.

A telefonos banki ügyintézőnek a kapcsolástól számított legkésőbb öt percen belül fogadnia kell hívásunkat. Mindenképpen maradjunk ott a helyszínen addig, amíg egyértelmű információkat nem kapunk a helyzet megoldására. Senkinek sem veszhet el a pénze! A telefonbeszélgetés során jelezzük nevünket, és hogy melyik ATM-nél mikor, mekkora összeget kívántunk felvenni (PIN-kódunkat nem kérik el és azt ne is adjuk meg). A hitelintézet – a panaszkezelés érdekében – rögzíti telefonbeszélgetésünket és öt évig meg is őrzi azt. Ha az ATM megbízásunkkor bizonylatot is kiadott, azt feltétlenül őrizzük meg az esetleges további bizonyítás érdekében.

Amennyiben számlavezető bankunk levonta a meg nem kapott összeget, haladéktalanul tegyünk ott is panaszt. Ezt – ha van okostelefonunk és ilyen banki szerződésünk – mobilbankunk segítségével még a helyszínen ellenőrizhetjük. Szintén a saját bankunkat értesítsük abban az esetben, ha az automata valamilyen ok miatt a kártyánkat nem adta vissza egy készpénzfelvételi, vagy befizetési művelet végrehajtása esetén.

A történtek kivizsgálása hosszabb ideig is tarthat, mert több érintett szereplőnek (bankok, ATM-et üzemeltető szolgáltató, kártyatársaság) kell feltárnia, hogy pontosan mi történt. A saját bankunk úgynevezett kártyaperes eljárás keretében kivizsgálást indíthat az érintett terminált üzemeltető hitelintézettel együttműködve. A panasz kivizsgálásnak eredményéről válaszlevélben tájékoztatnak minket.

Amint kiderült az igazunk, bankunk köteles az esetleg jogosulatlanul levont pénzt haladéktalanul jóváírni a számlánkon. A számlavezetőknek 15 munkanapon belül indoklással ellátott érdemi, teljes körű írásbeli választ kell küldeniük panaszunkra, amely 35 munkanapra meghosszabbítható, ha az érdemi válasz a számlavezetőn kívül álló okból nem adható meg. Ugyanakkor a számlavezetőnek tájékoztatnia kell az ügyfelét, hogy a válasz késni fog. Így tehát a bejelentéstől számított 15 napon belül nem érdemes ismét megtenni panaszunkat, mert előfordulhat, hogy azzal épp ellentétes hatást érünk el és nem gyorsítjuk, hanem lassítjuk a kivizsgálási folyamatot.

Késlekedés esetén az MNB-hez fordulhatunk írásos kérelmünkkel, fogyasztóvédelmi bejelentés formájában. Az ehhez szükséges formanyomtatvány letölthető és minden további információ elérhető a Pénzügyi panasz c. tartalmak között.

(A cikk eredeti megjelenése: origo.hu, 2021.10.16.)

 

Egyedi lehetőségek a babaváró hitelben
Segíteni kell a bankoknak az „okos” ATM-ek használatában
Spóroljon banki költségein – egyszerűbb, mint gondolná!
Fix kamatú lakáshitellel nyugodtan alhatunk
Felnőttképzésre is jár már diákhitel
Mely fogyasztói hitelekre vonatkozik a törlesztési moratórium?
Mi történik a hitelekkel a törlesztési moratórium alatt?
Hogyan tovább a moratórium után?
Mit fizet a biztosító és mit nem a lakásbiztosításnál?
Babaváró kölcsönök és a törlesztési moratórium
Nem nő a törlesztés a fizetési moratóriummal
Az MNB intenzívebb versenyt és olcsóbb személyi hiteleket szorgalmaz
Ha a neten vettük bankkártyával, visszakaphatjuk a hibás termék árát
Még öt évig bármikor felvehető a Sberbank-kártalanítás
Ravaszul fürkésznék ki banki adatainkat a csalók
Kinek adható ki a banktitok?
Hurrá, nyaralunk! – tervezési kisokos
Mindenkinek lehet új esélye – ha független pénzügyi tanácsadóhoz fordul
Külföldön biztosítják a határon átnyúló bank betéteseit
Olcsó személyi kölcsön, biztonságos érintőkártya: ha ismerjük a részleteket, elkerülhetjük a meglepetéseket
Mi történik a hitelekkel a moratórium után?
Fix kamattal kiszámíthatóbb a hiteltörlesztés
Mit érdemes tudni a megtakarítási számláról?
Az a biztos, ami fix: lezárult a kamatkockázatról szóló banki tájékoztatás első köre
Számlamegszüntetési kisokos
Jövőre az MNB letilthatja a csaló pénzügyi szolgáltatók honlapjait
Tudnivalók a bankszünnapról
Jogunk van bármikor felmondani bankszámla-szerződésünket
Szigorú korlátok közt őrizhetik adatainkat a bankok
A Zöld Otthon lakáshitel jóval olcsóbb a banki átlagnál
A helyszínen kérjünk banki segítséget, ha nem ad ki pénzt az ATM
Ezekre érdemes figyelni kgfb-váltás esetén
Biztonságosak a mobiltelefonra „költözött” bankkártyák
Segít a bank, ha nem tudjuk fizetni a hitelt
Elő a kockás füzettel! - Tudja, mennyit és mire költ?

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem