Egyedi pénzügyi fogyasztói panaszokkal kapcsolatos megkeresések

Észrevételeit, kérdéseit elektronikusan az ugyfelszolgalat@mnb.hu email címre küldheti, de kérjük, előtte olvassa el a Mit tegyünk, ha pénzügyi panaszunk van? című cikk tartalmát.

Engedély nélkül, vagy bejelentés hiányában végzett pénzügyi tevékenység bejelentése

Az MNB a pénzügyi piacok (pénzpiac, tőkepiac, biztosítási piac) átlátható működésének biztosítása, továbbá a fogyasztók védelme érdekében kéri a segítségét a nem kívánt folyamatok és jogszabálysértő szereplők kiszűrésében. Ennek érdekében kérjük, hogy az alábbi linken (is) elérhető lehetőségeken keresztül jelezze nekünk, ha a pénz- és tőkepiacon „gyanús” terméket vagy szereplőt észlel, ha felmerül, hogy az Önnel kapcsolatba kerülő személy nem jogosult az általa bemutatott tevékenységek végzésére.

Vezető tisztségviselői és munkavállalói bejelentés

Az MNB lehetőséget biztosít arra, hogy az általa felügyelt intézmény vezető tisztségviselője vagy munkavállalója anonim módon bejelenthesse az MNB részére ezen linken, ha az adott intézménynél jogsértést észlel.
Ezt az űrlapot lehet használni akkor is, ha a felügyelt intézmény az MNB munkavállalója vonatkozásában tapasztal valamilyen jogszabálysértést (pl. korrupció).

Bennfentes kereskedelem, piaci manipuláció bejelentése

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a pénz- és tőkepiacok átlátható működésének biztosítása, a befektetések biztonságának növelése és a befektetők védelme érdekében kéri a segítségét a piaci visszaélések kiszűrésében. A piaci visszaélésekről (bennfentes kereskedelem, bennfentes információk jogosulatlan közzététele, piaci manipuláció) szóló bejelentéseket az MNB az alábbi linken (is) elérhető, kifejezetten erre a célra létrehozott kommunikációs csatornákon keresztül fogadja és azokat bizalmasan kezeli.