Tisztelt Képző szervek, Vizsgázók és Vizsgabiztosok! 

A pénzügyi szolgáltatás közvetítői, a biztosításközvetítői és a tőkepiaci üzletkötői hatósági képzéssel és hatósági vizsgával összefüggő feladatokról szóló 40/2015. (XII. 30.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 2021. január 1. napján hatályba lépő módosítása értelmében az MNB elektronikus úton állítja ki a sikeres hatósági vizsgát tett vizsgázók részére a hatósági tanúsítványt. (Az MNB kizárólag erre irányuló kérelem - jelentkezési lapon megjelölve - esetén állít ki papír alapú tanúsítványt.) 

Fontos változás, hogy 2021. január 1. napjától a sikeres hatósági vizsgát tett vizsgázók részére elektronikusan kiállított tanúsítványt közvetlenül a vizsgázók érik el, így a tanúsítvány kézhez vétele rövidebb időt vesz igénybe. A papír alapú tanúsítványokat a továbbiakban is a Képző szerv veszi át, és továbbítja a vizsgázók részére. 

FIGYELEM!

Az elektronikusan kiállított tanúsítványt KIZÁRÓLAG azon vizsgázók tudják igényelni, akik Ügyfélkapus regisztrációval rendelkeznek. 

Amennyiben a vizsgázó nem rendelkezik Ügyfélkapuval, 

  • és papír alapú tanúsítványt szeretne kézhez kapni, úgy ezt külön meg kell jelölnie a jelentkezési lap megfelelő mezőjében. Az MNB kizárólag a vizsgázó külön kérelme alapján állít ki papír alapú tanúsítványt, főszabályként elektronikus tanúsítvány kerül kiállításra. Amennyiben a vizsgázó nem jelöli meg igényét, de nem is rendelkezik Ügyfélkapuval, úgy csak abban az esetben érheti el elektronikus tanúsítványát, ha regisztrál az Ügyfélkapura. 

Az elektronikus úton kiállított tanúsítvány átvétele az ERA rendszerben (https://era.mnb.hu/ERA.WEB/NaturalPersonServices) a Hatósági tanúsítványok letöltése menüpontból lehetséges, a menüpontra kattintással és KAÜ-s (ügyfélkapus) belépést követően. Bejelentkezés után a bal oldalon található a „Tanúsítványok listája” gomb, melyre kattintással megjelenik a letölthető elektronikus úton kiállított tanúsítvány.

A tanúsítvány elérési útvonaláról bővebb tájékoztatót és segédletet itt talál:

https://www.mnb.hu/letoltes/tajekoztato-es-segedlet-az-elektronikus-uton-kiallitott-tanusitvany-letoltesehez-2021-07-29.pdf 

Felhívjuk a Vizsgázók, Képző Szervek és Vizsgabiztosok figyelmét, hogy a jelentkezési lapot körültekintően töltsék ki, továbbá a hatósági vizsgán az azonosítás alkalmával is ellenőrizzék a jegyzőkönyvön szereplő személyes adatokat! 

Amennyiben a vizsgázó személyes adatai nem egyeznek a hatósági vizsgára történő jelentkezési lapon kitöltött adatokkal, illetve téves, vagy hibás adatokat tartalmaznak, úgy a hatósági tanúsítvány nem lesz elérhető az ERA rendszerből. Ebben az esetben írásos kérelmet szükséges benyújtani az MNB-hez (Ügyfélkapun, postai úton vagy személyesen), mellékelve a helyes adatokat tartalmazó okmány egyszerű másolatát. 

Az NGM rendelet 18. § (1) bekezdése alapján az NGM rendeletben előírt pénzügyi szolgáltatás közvetítői, biztosításközvetítői és a tőkepiaci üzletkötői hatósági vizsgával, valamint a hatósági tanúsítvány kiállításával és átvételével kapcsolatos részletszabályokat a Vizsgaszabályzat tartalmazza. 

További információkat találnak a jelentkezéssel, a hatósági vizsgával, valamint a tanúsítvány átvételével kapcsolatban honlapunkon a Gyakran Ismétlődő Kérdések menüpontban. 

Kérdés esetén kollégáink elérhetőek a hatosagikepzes@mnb.hu csatornán. 

Budapest, 2021. július 29.

Magyar Nemzeti Bank

Vizsgaszabályzat

Hatósági vizsga tanúsítvány másodlat iránti kérelem

Tájékoztatók

Letölthető dokumentumok

Gyakran Ismétlődő Kérdések