Kedves Látogató! Amennyiben hibát talál az oldalon, vagy további, technikai okokból adódó problémája merül fel, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatot. Telefonszám 06-80-203-776. Köszönettel Magyar Nemzeti Bank.
EN

Az EBA közzétette a banki szolgáltatásokat digitális csatornákon keresztül igénybe vevő fogyasztók részére történő információközlésről szóló véleményét

nyomtatás

 

Az Európai Bankhatóság (EBA) az Európai Bizottságnak címzett véleményt tett közzé, amelyben ajánlásokat fogalmazott meg annak biztosítására, hogy az uniós jogban előírt közzétételi követelmények figyelembe vegyék a bankiszolgáltatások digitális marketingcsatornáinak egyre növekvő használatát, valamint a fogyasztókat ebből eredően potenciálisan érintő problémákat. Az ajánlások elsősorban a közzétételi szabályok hatályára és összhangjára, a közzététel időzítésére és formájára, illetve az információk hozzáférhetőségére vonatkoznak. Ide tartoznak továbbá a reklámokra, a szerződéskötést megelőző tájékoztatásra, az elállási jogra, a panaszkezelésre és az értékesítést követő tájékoztatásra vonatkozó ajánlások is.

Annak érdekében, hogy a fogyasztók tájékozott döntést hozhassanak pénzügyi termékeikkel és szolgáltatásaikkal kapcsolatban, jó minőségű információkhoz kell hozzáférniük, amelyeket megfelelő időben, megfelelő eszközök segítségével kell megadni, és amelyek a szolgáltatás teljes élettartamára vonatkozóan ismertetik a jellemzőket és a költségeket.

Az EU-ban a távértékesítéssel forgalmazott szolgáltatásokra vonatkozó követelményeket a pénzügyi szolgáltatások távértékesítéssel történő forgalmazásáról szóló irányelv (2002/65/EK, DMFSD) határozza meg. Az Európai Bizottság jelenleg vizsgálja ezen irányelv hatékonyságát. A vélemény célja, hogy hozzájáruljon a Bizottság értékeléséhez azáltal, hogy ajánlásokat fogalmaz meg arra vonatkozóan, hogy az irányelvet hogyan lehetne módosítani annak biztosítása érdekében, hogy figyelembe vegye a digitális marketingcsatornák növekvő használatát és a fogyasztók számára esetlegesen felmerülő problémákat.

Jogalap

Az EBA e vélemény kiadására vonatkozó hatásköre az 1093/2010/EU rendelet (az EBA-ról szóló rendelet) 34. cikk (1) bekezdésén alapul, mivel a DMFSD-irányelv szerinti tájékoztatási követelmények az EBA hatáskörébe tartoznak. Emellett a 9. cikk (1) bekezdés d) pontja előírja, hogy az EBA-nak vezető szerepet kell vállalnia a fogyasztói pénzügyi termékek vagy szolgáltatások belső piaci átláthatóságának, egyszerűségének és tisztességességének előmozdításában, többek között a közös közzétételi szabályok kidolgozásához való hozzájárulás révén.

A vélemény továbbá a 9. cikk (2) bekezdésén alapul, amely felhatalmazza az EBA-t arra, hogy nyomon kövesse az új és meglévő pénzügyi tevékenységeket, valamint iránymutatásokat és ajánlásokat fogadjon el a piacok biztonságának és megbízhatóságának, valamint a szabályozási gyakorlat konvergenciájának előmozdítása érdekében, valamint a 9. cikk (4) bekezdésén, amely felhatalmazza az EBA-t, hogy  javaslatot tegyen az Európai Parlamentnek, a Tanácsnak és a Bizottságnak az új vagy innovatív pénzügyi tevékenységekhez kapcsolódóan.

Kapcsolódó dokumentumok:

A digitális eszközökön keresztül nyújtott banki szolgáltatásokat igénybe vevő fogyasztók számára történő információközlésről szóló vélemény
Az EBA angol nyelvű sajtóközleménye
Fogyasztóvédelem és pénzügyi innováció

 

 

Ez a weboldal sütiket használ a kényelmesebb böngészés érdekében. A honlap használatával Ön elfogadja, hogy az oldal sütiket használ. Kérjük, olvassa elSüti tájékoztatónkat,amelyben további információkat olvashat a sütikről és azt is megtudhatja, hogyan tudja kikapcsolni vagy törölni őket.Elfogadom

Tájékoztatjuk, hogy az adatvédelmi jogszabályoknak való megfelelés érdekébenAdatvédelmi tájékoztatónkmegváltozott.Értem