2011. február 15.

Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete

1. A Pályázat szakmai leírása:

A pályázattal elérni kívánt általános cél: a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéről szóló 2007. évi CXXXV. törvény 4. §-ában meghatározott törvények által érintett szervezetek és személyek ügyfelei(továbbiakban fogyasztók) tájékozottságának, ismereteinek és pénzügyi tudatosságának növelése már működőcivil szervezetek személyes ügyfélkapcsolati rendszerének felhasználásával.

A pályázattal megvalósítani kívánt konkrét célok:

  • Az ügyfelek számára ingyenesen igénybe vehető országos lefedettségű információs irodahálózat működésének támogatása. Az irodahálózat a fogyasztók számára a pénzügyi kérdésekben való tájékozódás helyi központja, ahol a fogyasztó független szakemberektől kérhet tájékoztatást és tanácsot akár pénzügyi, akár életviteli, költséggazdálkodási kérdésekben is.

  • Az irodahálózat e mellett segítséget nyújt a fogyasztók pénzügyi tárgyú panaszaival kapcsolatos kérdések kezelésében és elősegíti, hogy a fogyasztó az arra megfelelő helyen keressen jogorvoslatot problémájára.

  • Azokat az ügyeket, amelyeket a Felügyelet hatáskörében vizsgálni tud, a hálózat összegyűjti, és szakmai konzultációt követően intézkedésre átadja a Felügyelet számára.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) felajánlásának köszönhetően a hálózat irodái az NFH már működő megyei tanácsadó irodáiban kapnak helyet, kiaknázva ezzel a Felügyelet és az NFH között a fogyasztóvédelmi együttműködés terén meglévő szinergiákat, és erősítve a fogyasztóvédelem hazai szerepét.

Általános elvárás a minél szélesebb földrajzi lefedettséggel rendelkező ingyenesen igénybe vehető irodahálózat működtetése, amely költséghatékony módon, ugyanakkor szakmailag felkészülten és az elvárt minőségi színvonalon alkalmas a fogyasztók pénzügyekkel kapcsolatos általános tájékoztatására, az ide érkező pénzügyi tárgyú fogyasztói levelek és megkeresések megválaszolására, kezelésére.

A pályázó feladata, hogy a meghatározott elvárásoknak és feltételeknek megfelelően a rendelkezésre álló NFH hálózati iroda helyiségekben elkülönült és jól beazonosítható módon kialakítsa a pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztatásra, illetve tanácsadásra alkalmas ügyféltereket, és azt a kifejezetten e célból alkalmazott munkatársak közreműködésével folyamatosan működtesse.

2. A pályázati eljárás eredménye és annak indokai:

A Felügyelet a „Civil fogyasztóvédelmi hálózat működtetésének támogatása” című témában beérkezett pályázatok közül a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete és a vele konzorciumban álló Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület és az Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesülete által benyújtott pályázatot ítélte támogatandónak összesen bruttó  29 989 000 Ft összeggel az alábbi indokok alapján:

A nyertes pályázat:

  • a pályázati kiírásban megjelölt kritériumok mentén, kellő részletességgel és a konkrétumok megjelölésével mutatja be, hogy a tanácsadói hálózatot miként fogja kialakítani, és milyen konkrét informatikai megoldásokkal fogja a hálózatot a lehető legrövidebb időn belül megvalósítani,

  • hitelt érdemlően bemutatja, hogy a konzorciumi tagok már rendelkeznek ügyfélszolgálati hálózat működtetésében tapasztalatokkal,

  • törekszik költséghatékony megoldások alkalmazására, így például a konzorcium egyik tagjánál már működő informatikai rendszert alkalmazza a pályázó a kialakítandó tanácsadói hálózatban is,

  • költséghatékony megoldásai a pályázat teljes költségében is megmutatkoznak, mivel a két pályázat között több mint 10 millió forintos árkülönbség van,

  • már kidolgozott szabályzatokkal rendelkezik a beérkező ügyfélkérelmek megfelelő kezelésére, illetve a személyes adatok kezelésére,

  • a megvalósításba bevonni kívánt tanácsadók tekintetében lényegesen erősebb a másik pályázónál (a FEOSZ-TESZ a minimálisan előírt nyolc tanácsadó irodához nyolc tanácsadó személyt adott meg, a FOME - Indra - OFE konzorcium ennél jóval több, 18 tanácsadóval indítaná a hálózatot), ami egyértelműen a működés kiszámíthatósága, folyamatossága irányába mutat,

  • hangsúlyt fektet a minőségellenőrzésre, ennek keretében a pályázó méri az ügyfél-elégedettséget, illetve a hálózati munkatársaktól is elvár rendszeres önértékelést.

A pályázatok bírálati lapjai alapján összeállított értékelési táblázat:


A nagyításhoz kattintson a képre!