Annak a magánnyugdíjpénztári tagnak, aki nem nyilatkozott a pénztárban maradási szándékáról, magánnyugdíjpénztári tagsági jogviszonya 2011. március 1-jével megszűnt és automatikusan visszakerült az állami nyugdíjrendszerbe.
Mit igényelhet vissza a magánnyugdíjpénztári vagyonból a visszalépett tag?
A hozamgarantált tőke feletti összeget (köznapi elnevezéssel reálhozam) és a tagdíj-kiegészítés összegét.
A hozamgarantált tőke összegét a pénztárak a törvényben meghatározott módon számítják ki:
a tag egyéni számláján jóváírt tagdíj és tagdíj-kiegészítés összegét felszorozzák a jóváírás hónapjára vonatkozó, KSH által közzétett inflációs rátával. Ezt követően a pénztár megvizsgálja, hogy az így kiszámított inflációval növelt tagdíj és tagdíj-kiegészítés összege (hozamgarantált tőke) kisebb vagy nagyobb mint az egyéni számlán szereplő összeg. Ha a hozamgarantált tőke összege kisebb, akkor a különbözet – hozamgarantált tőke feletti összeg – kerül kifizetésre a volt pénztártag részére olyan módon, ahogy arról a pénztártag rendelkezett.
Hogyan lehetett rendelkezni a visszafizetés módjáról?
A magánnyugdíjpénztári tag háromféle visszafizetési mód közül választhatott:
-
Egy összegben adómentesen felveheti azt a pénztártól (lakcímre kiutalással, banki átutalással).
-
Átutaltathatja azt önkénes kölcsönös nyugdíjpénztári számlájára. Az átutalt összeg teljes adómentességet élvez, valamint az átutalt összeg 20%-a, de maximum 300 ezer Ft adójóváírásként érvényesíthető a 2011. évi bevallásban.
-
Kérheti a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerben (TB-ben) létrejövő egyéni számláján annak jóváírását.
Hogyan vehető fel a visszalépett tagnak járó összeg?
-
A pénztárak 2011 márciusában levélben keresték meg azokat a tagokat, akik még nem nyilatkoztak az igénybevétellel kapcsolatban, és kérték, hogy jelezzék, milyen módon szeretnének hozzájutni a felvehető összeghez. A volt magánnyugdíjpénztári tagok 2011. május 31-ig tehettek nyilatkozatot, és adhatták meg az utaláshoz szükséges adatokat (lakcím, bankszámlaszám, önkéntes nyugdíjpénztár neve, adószám, tagi azonosító, stb.).
-
Amennyiben a tag nem nyilatkozott, a magánnyugdíjpénztár a pénzt automatikusan a tag – a pénztári nyilvántartásban szereplő – lakcímére utalja ki a Magyar Postán keresztül. A volt tagnak járó összeget 100.000,- Ft-ig a postai kézbesítő személyesen fizeti ki a lakcímen. Az első sikertelen próbálkozást követően a kézbesítő értesítőt hagy a címzettnél, amely alapján a tag a postai értesítőn szereplő postán veheti át a pénzt. A 100.000,- Ft feletti összegek esetében a volt pénztártag a postai kézbesítőtől kapott értesítő alapján a postán veheti át a neki járó összeget.
Mi történik, ha nem veszi át a tag a postán kiutalt összeget?
Az értesítést követő 10 munkanapon túl az át nem vett összeget a posta visszaküldi a magánnyugdíjpénztárhoz, amely azt a Nyugdíjbiztosítási Alapnak utalja át. Az összeg a tag társadalombiztosítási nyugdíjrendszerben létrejövő egyéni számlájára kerül.
Hogyan lehet ellenőrizni a kiutalt összeget?
A pénztárak a kiutalást követően elkészítik a tagokkal kapcsolatos elszámolásokat, majd rövid határidőn belül a tagok részére megküldik a számlaértesítőket. A számlaértesítőben a volt pénztártag pontos információkat kap az egyéni számlájáról és az őt megillető tagi kifizetés (hozamgarantált tőke feletti összeg, tagdíj-kiegészítés) összegéről is.
A számlaértesítő tartalmával, adategyeztetéssel, illetve a tagot megillető összeggel kapcsolatosan a tag a volt magánnyugdíjpénztáránál érdeklődhet. A magánnyugdíjpénztárak telefonos és személyes elérhetőségei az egyes pénztári honlapokon vagy a http://www.magannyugdijpenztarak.hu/ oldalon is megtalálhatók.
Milyen feladatai vannak a magánnyugdíjpénztáraknak a tagi kifizetésekkel kapcsolatban?
Határidő |
Tagi kifizetéshez kapcsolódó magánnyugdíjpénztári tevékenység |
2011. május 31. |
A pénztár megállapítja a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe visszalépett tag követeléseit 2011. május 31-ére– mint fordulónapra –számított értéken. |
2011. június 12. |
A tagi követelések értékét a pénztár 2011. június 12-ig átutalja a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapnak. |
2011. július 20. |
A pénztár az átutalt összegből a reálhozamot és a tagdíj-kiegészítést írásban visszaigényli 2011. július 20-ig a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alaptól, hogy annak kifizetését a volt tag felé teljesíthesse. |
A visszaigénylés időpontját követően, de legkésőbb 2011. augusztus 31-ig |
A pénztár a visszalépett tagok kifizetéseit a tag nyilatkozatának megfelelően, a visszaigényelt összeg jóváírását követő 8 munkanapon belül, de legkésőbb 2011. augusztus 31-ig teljesíti. |
2011. augusztus 31. |
A pénztár a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe visszalépett pénztártag részére a 2010. és a 2011. évre vonatkozó számlaértesítőt a kifizetést követő5 munkanapon belül, de legkésőbb 2011. augusztus 31-ig küldi meg. |
2011. november 20. (november 21.) |
Amennyiben nyilatkozat hiányában a magánnyugdíjpénztár a visszalépő tagnak járó összeget annak lakcímére utalja ki, és a tag azt nem vette át, akkor az összeg visszaérkezik a magánnyugdíjpénztárhoz. A visszaérkezett összeget a magánnyugdíjpénztár – a volt tagnak a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerben létrejövő egyéni számláján történő jóváírás érdekében– a Nyugdíjbiztosítási Alapnak utalja át a visszaérkezést követő 30 napon belül, de legkésőbb 2011. november 20-ig. |
A volt magánnyugdíjpénztári tagok tehát legkésőbb 2011. augusztus végéig számíthatnak a kifizetésekre. Vannak olyan magánnyugdíjpénztárak, melyeknek egyes portfólióiban nem képződött reálhozam, ezeknél az érintettek nem számíthatnak ilyen jellegű kifizetésre.
A vonatkozó szabályok értelmében számlaértesítőt minden visszalépő tag kap légkésőbb 2011. augusztus 31-ig, így az is, aki a kalkuláció alapján nem részesül tagi kifizetésben.
Hol kaphatnak további információt a pénztártagok?
A társadalombiztosítási nyugdíjrendszert érintő változásokkal kapcsolatos kérdésekkel az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz, illetve annak fővárosi és a megyei kormányhivataloknál működő területi szerveihez lehet fordulni!
Elérhetőségek és további információk a http://www.onyf.hu/ honlapon találhatók.
A visszaigényelhető összegről és annak kifizetéséről a tag volt magánnyugdíjpénztáránál érdeklődhet: http://www.magannyugdijpenztarak.hu/.
Melyek a kifizetésekkel kapcsolatos jogszabályok?
-
A nyugdíjpénztár-választás szabadságáról szóló 2010. évi C. törvény;
- A magán-nyugdíjpénztári befizetésekhez kapcsolódó törvénymódosításokról szóló 2010. évi CI. törvény;
- A Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapról, és a szabad nyugdíjpénztár-választás lebonyolításával összefüggő egyes törvénymódosításokról szóló 2010. évi CLIV. törvény;
- A magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról szóló 1997. évi LXXXII. törvény (Mpt.);
- A magánnyugdíjpénztárak beszámolókészítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 222/2000. (XII. 19.) Korm. rendelet;
- A társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe történő átlépéshez kapcsolódó eljárási szabályokról szóló 297/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet;
- A magánnyugdíjpénztárak befektetési és gazdálkodási tevékenységéről szóló 282/2001. (XII. 26.) Korm. rendelet.
Mit tehet a volt tag, ha nem elégedett a számára megállapított reálhozammal?
Annak a magánnyugdíjpénztári tagnak, aki nem nyilatkozott a pénztárban maradási szándékáról, magánnyugdíjpénztári tagsági jogviszonya 2011. március 1-jével megszűnt és automatikusan visszakerült az állami nyugdíjrendszerbe, így a felek között már nem áll fenn tagsági jogviszony. A reálhozam mértékével kapcsolatos vita tehát elszámolási jellegű. A volt tagnak először a pénztárnál kell megkísérelnie az elszámolással kapcsolatos nézeteltérés rendezését. Ezért fontos, hogy az elszámolásokat tartalmazó iratokat, illetve a számlaértesítőket a volt tagok megőrizzék, mert ezek az iratok képezik alapját az elszámolási különbségek tisztázásának. Ezek közül különösen a számlaértesítő a legfontosabb, mert a volt pénztártag ebben a dokumentumban kap pontos információkat az egyéni számlájáról és az őt megillető tagi kifizetés (hozamgarantált tőke feletti összeg, tagdíj-kiegészítés) összegéről. Ha a pénztár és volt tagja között az elszámolási vita eredményét a volt tag nem fogadja el, bírósághoz fordulhat igényének érvényesítése érdekében.
Érdekelt-e a pénztár a megalapozott igények elutasításában?
A pénztár minden körülmények között gondosan köteles eljárni, ezért akár a volt tag javára, akár terhére tévedett, meg kell állapítania a jogszabálynak megfelelő pontos összeget. Mivel a pénztár jogszabályban rögzített képletet alkalmaz, az eltérés a képletbe bevitt adatok pontatlanságából eredhet, melynek javítását – ha valóban pontatlanul történt a rögzítés - a pénztár tudja elvégezni. Fontos tudni, hogy a pénztár nem érdekelt abban, hogy a valós igényeket elutasítsa, mert a tagi követelések értékét a pénztár már átutalta a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapnak, a megalapozott igényekhez szükséges összeget az Alap biztosítja a volt tagok számára. A pénztár tehát már nem az általa kezelt, hanem az Alapnál lévő pénzről dönt, de mivel prudens (gondos, körültekintő) módon jár el, nem dönthet megalapozatlan igény esetén a volt tag javára.
Mi a PSZÁF feladata a reálhozamok kifizetésével kapcsolatban?
A PSZÁF három lépcsőben vizsgálja, hogy a pénztárak a törvényekben foglaltaknak megfelelően járnak-e el. Ezek az ún. prudenciális vizsgálatok kiterjednek arra is, hogy az elszámolási vitákat a pénztárak milyen módon kezelik, rendszereik mennyire alkalmasak a pontos számításokra. A PSZÁF ezen vizsgálatainak eredményét folyamatosan nyilvánosságra hozza, ha hibát fedez fel a pénztár működésében azt kijavíttatja, kirívó esetekben bírságot szab ki a pénztárra. Az egyedi elszámolási vitákat azonban a feleknek kell megoldaniuk a fent ismertetett módon.
Budapest, 2011. június 24.
Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete
Kapcsolódó hivatkozások
- Sajtóközlemény: Május végétől a volt magánnyugdíjpénztári tagoké az árfolyamnyereség
- Hatályos javadalmazási szabályokról szóló MNB tájékoztató
- A Magyar Nemzeti Bank 3/2014. (VII. 23.) számú ajánlása a lakossági betétekhez kapcsolódó likviditáskiáramlásokról
- Frissült az informatikai rendszer védelméről szóló módszertani útmutató
- Összefoglaló a felügyeleti hatóság 2013. III. negyedéves, illetve a Magyar Nemzeti Bank 2013. IV. negyedéves fogyasztóvédelmi célú hatósági tevékenységéről
- Az Európai Értékpapír-piaci Hatóság (ESMA) figyelmeztetése az összetett termékekbe történő befektetések kockázatairól
- A Magyar Nemzeti Bank 1/2014. (I. 9.) számú ajánlása a short ügyletekről és a hitel-nemteljesítési csereügyletekkel kapcsolatos egyes szempontokról szóló 236/2012/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet szerinti árjegyzői tevékenységek és elsődleges piaci műveletek mentességéről
- Megjelent a PSZÁF 2012. évi Aranykönyve
- 7/2013. számú Vezetői körlevél a portfóliókezelési és befektetéskezelési tevékenység végzése során a portfóliókra terhelt költségekről és az ösztönzőkről
- A Felügyelet 2013. évi második fogyasztóvédelmi kockázati jelentése
- A Felügyelet válaszai a Kúria egyes, a devizaalapú hitelezéssel összefüggő kérdéseire
- Díjhirdetés és biztosítóváltás a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál - 2013. október
- A nyugdíjpénztári tagok díjterhelése (2000-2012)
- 4/2013. számú Vezetői körlevél a kombinált betéti termékekre vonatkozó kiemelt befektetői információkról
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 12/2013. (VII.30.) számú ajánlása az önkéntes nyugdíjpénztárak választható portfóliós szabályzatainak kialakításáról
- 3/2013. számú Vezetői körlevél a folyamatos szerződésekre vonatkozó elszámolások megküldéséről
- Hírlevél, 2013. június
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 11/2013. (VII. 12.) számú ajánlása az ingatlanalap-kezelési tevékenység megfelelő végzéséhez
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 10/2013. (VI. 28.) számú ajánlása a kezelt portfólión elért teljesítményre, illetve hozam számítására és bemutatására vonatkozó elvárásokról
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2013. I. negyedéves hatósági tevékenységéről
- 5/2013. számú Vezetői körlevél - Figyelemfelhívás a hitelintézetek számára a konszolidált betétadat előállításáról szóló útmutató változásáról
- A PSZÁF 2012. évi éves jelentése
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 7/2013. (III. 27.) számú ajánlása a letétkezelési tevékenységről
- Hírlevél, 2013. április
- 2/2013. számú Vezetői körlevél a befektetési szolgáltatási tevékenységet végző intézmények számára az EMIR feladatok elvégzéséről, a nem pénzügyi szerződő felek tájékoztatásáról
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 4/2013. (II. 12.) számú ajánlása a pénzügyi intézmények ingatlanpiaci kockázatai mérséklésének elősegítésére
- Hírlevél, 2013. február
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 5/2013. (III. 4.) számú ajánlása a befektetési szolgáltatási tevékenységet nyújtó intézményeknek az ügyfél számára hátrányt okozó érdek-összeütközések megelőzéséről
- Hírlevél, 2013. május
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 6/2013. (III. 11.) számú ajánlása a belső védelmi vonalak kialakításáról és működtetéséről, a pénzügyi szervezetek irányítási és kontroll funkcióiról
- Hírlevél, 2013. március
- Hírlevél, 2013. július-augusztus
- 9/2012. számú Vezetői körlevél az EGT államban székhellyel rendelkező, a pénzügyi szektorhoz tartozó külföldi vállalkozások Magyarországon bejegyzett pénzügyi fióktelepeitől elvárt magatartásról
- 11/2012. számú Vezetői körlevél a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjtarifa-hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti elvárásokról
- Felhívás a magyarországi székhelyű gazdasági társaságok (nem pénzügyi szerződő felek) számára a tőzsdén kívüli származtatott ügyletekkel kapcsolatos tájékoztató adatok Felügyeletre történő megküldésére
- A napközbeni átutalási megbízás szabványalkalmazási útmutatója
- 8/2012. számú Vezetői körlevél az egészségpénztárak betételhelyezési gyakorlatáról
- Hírlevél, 2013. szeptember
- Módszertani változtatások, viszontbiztosítási politika, többlethozam visszatérítések 2011-ben a biztosítók éves aktuáriusi jelentései alapján
- Témaelemzés a hazai tőkevédett alapok szektoráról (2013)
- Hírlevél, 2012. december-2013. január
- Módszertani útmutató a helyreállítási terv elkészítéséhez
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 8/2013. (IV. 29.) számú ajánlása BUBOR jegyzésben részt vevő piaci szereplők számára
- 6/2012. számú Vezetői körlevél a short ügyletekről és a hitel-nemteljesítési csereügyletekkel (CDS) kapcsolatos egyes szempontokról szóló 236/2012/EU Rendelet hatályba lépéséről
- Hírlevél, 2012. október
- Hírlevél, 2012. szeptember
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2012. IV. negyedéves hatósági tevékenységéről
- 7/2012. számú Vezetői körlevél a befektetési szolgáltatási tevékenység nyújtása során a szakmai ügyfelek és elfogadható partnerek tájékoztatásával kapcsolatos elvárásokról
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 1/2013. (I. 15.) számú ajánlása a kereskedési platformok és a befektetési vállalkozások által az automatizált kereskedési környezetben alkalmazandó rendszerekről és kontrollokról
- 4/2012. számú Vezetői körlevél a pénzügyi szervezeteknél a közösségi és publikus felhőszolgáltatás igénybevételéből eredő kockázatokról
- Aranykönyv, 2011
- Hírlevél, 2012. június
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2012. III. negyedéves hatósági tevékenységéről
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 7/2012. (V.31.) számú ajánlása a kiemelt befektetői információs tájékoztató elkészítésének és alkalmazásának főbb alapelveiről a befektetési alapok és a befektetési alapok alapkezelőinek számára
- Hírlevél, 2012. július-augusztus
- Elemzés a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások 2011/2012-es átkötéseiről
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2012. II. negyedéves hatósági tevékenységéről
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 6/2012. (IV.17.) számú ajánlása a mögöttes kitettségeknek a nagykockázat-vállalási szabályok értelmezése keretében történő kezeléséről
- Hírlevél, 2012. április
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2012. I. negyedéves hatósági tevékenységéről
- Hírlevél, 2012. május
- 3/2012. számú Vezetői körlevél a részvénykönyvvezetés és tulajdonosi megfeleltetés szabályainak történő megfelelés kötelezettségéről
- Hírlevél, 2012. november
- A Magyar Nemzeti Bank 2/2014. számú módszertani útmutatója a magánnyugdíjpénztárak közötti átlépésekre vonatkozóan
- Hírlevél, 2012. március
- A nyugdíjpénztári tagok díjterhelése (2000-2011)
- 2/2012. számú Vezetői körlevél az államháztartásról szóló új 2011. évi CXCV. számú törvény, a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. számú törvény és a kapcsolódó kormányrendeletek alkalmazásáról
- Hírlevél, 2012. február
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 10/2012. (X. 5.) számú ajánlása a pénzpiaci alapokról
- Megjelent a QIS5 magyarországi újrafuttatásának összegző értékelése
- Összefoglaló a Felügyelet fogyasztóvédelmi célú, 2011. II. féléves hatósági tevékenységéről
- Hírlevél, 2011. december-2012. január
- Banyár József: Drágák-e a magyar (nemélet)-biztosítások? (2012. szeptember 12.)
- 1/2012. számú Vezetői körlevél a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 200/B. §-a (2) bekezdés f) pontjának 2. alpontja alkalmazásáról
- A PBT működésének első 100 napját összegző sajtótájékoztató anyaga
- Gyorselemzés a végtörlesztésről (2012. február 28.)
- Hírlevél, 2011. november
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 1/2012. (I. 6.) számú ajánlása a kereskedési tevékenység során felmerülő működési kockázatok kezeléséről
- Az Európai Bankhatóság (EBA) ismertette a bankszektor iránti bizalom helyreállítását célzó európai uniós intézkedéseket
- 10/2011. számú Vezetői körlevél a jelzálogjog, a végrehajtási jog, illetve az elidegenítési és terhelési tilalom törlésére vonatkozó földhivatali eljárásokról a devizában felvett lakáscélú hitelek végtörlesztése esetén
- A nyugdíjpénztári tagok díjterhelése (2000-2010)
- 11/2011. számú Vezetői körlevél a nyugdíj-előtakarékossági számlák és a tartós befektetési szerződések fogyasztóvédelmi kérdéseiről
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének 7/2011. számú módszertani útmutatója az internetbanki szolgáltatások biztonságáról
- A PSZÁF és a Magyar Könyvvizsgálói Kamara közös ajánlása (4/2011. - X.4.) a könyvvizsgálók által a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének évente készítendő külön kiegészítő jelentés szerkezetéről és tartalmáról
- 8/2011. számú Vezetői körlevél az otthonvédelemmel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXI. törvény egyes pontjaival kapcsolatban
- 9/2011. számú Vezetői körlevél a deviza alapú kölcsönök Hpt. 200/B §-a szerinti végtörlesztési lehetőségével érintett követelések prudenciális kezelésére vonatkozó felügyeleti elvárásokról
- Gyorselemzés: Hitelintézeti aktivitás - 2012. októberi statisztikai adatok
- Aranykönyv, 2010
- Hírlevél, 2011. július-augusztus
- 6/2011. számú Vezetői körlevél a bankkártyákkal kapcsolatban elvárt, fogyasztói érdekeket figyelembe vevő, váratlan helyzetek esetén követendő intézményi gyakorlatról
- Statisztikai összefoglaló a 2011. I. félévben a Felügyelethez, valamint az intézményekhez benyújtott fogyasztói beadványok alakulásáról
- Hírlevél, 2011. október
- 7/2011. számú Vezetői körlevél az átstrukturált hitelek (követelések) kezeléséről
- A PSZÁF 2010. évi éves jelentése
- Statisztikai összefoglaló a 2011. III. negyedévben a Felügyelethez benyújtott fogyasztói beadványok alakulásáról
- Hírlevél, 2011. szeptember
- Hírlevél, 2011. június
- 4/2011. számú Vezetői körlevél a CRD IV likviditási követelményekre való felkészülésről, valamint a külföldi források futamidő-rövidülésének problémájáról
- Hírlevél, 2011. május
- Tájékoztató a foglalkoztatói nyugdíjról és intézményeiről szóló 2007. évi CXVII. törvény 83.§-a alapján a határon átnyúló szolgáltatást nyújtó, más EGT-államban bejegyzett foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató intézmények részére
- Országjelentés a Szolvencia II projekt ötödik mennyiségi hatástanulmányához (QIS5) kapcsolódóan
- Hírlevél, 2011. április
- Gyakran ismétlődő kérdések a magánnyugdíjpénztári tagsággal és a TB rendszerbe történt visszalépéssel kapcsolatban
- Hírlevél, 2011. január
- 3/2011. számú Vezetői körlevél az egyes adókötelezettségek teljesítésében közreműködő kijelölt hitelintézetek feladatairól
- 1/2011. számú Vezetői körlevél a hitelintézetek számára a svájci frank alapú lakossági devizahitelek euró alapú deviza hitelre való átalakításáról
- Statisztikai összefoglaló a 2011. I. negyedévben a Felügyelethez benyújtott fogyasztói beadványok alakulásáról
- Hírlevél, 2010. november
- Hírlevél, 2010. október
- 2/2011. számú Vezetői körlevél a fogyasztóvédelmi ügyekért felelős kapcsolattartó feladatairól
- Hírlevél, 2011. február
- Statisztikai összefoglaló a 2010. IV. negyedévben a Felügyelethez benyújtott fogyasztói beadványok alakulásáról
- Pénztári szektor idősorai (frissítve a 2014. IV. negyedévi adatokkal)
- A magyar biztosítási piac nemzetközi összevetésben
- Hírlevél, 2011. március
- Hírlevél, 2010. augusztus
- Aranykönyv, 2009
- Hírlevél, 2010. szeptember
- 3/2010. számú Vezetői körlevél a pénztárak tagszervezési tevékenységéről és a tagokkal folytatott kommunikációról
- 9/2010. számú Vezetői körlevél a hitelintézetek számára a konszolidált betétadat előállításáról szóló útmutató változásáról
- 2/2010. számú Vezetői körlevél a belső csalások megelőzéséről és felderítéséről
- 4/2010. számú Vezető körlevél a hitelintézetek számára a konszolidált betétadat előállításáról szóló útmutató változásáról
- A nyugdíjpénztári tagok díjterhelése (2000-2009)
- 6/2010. számú Vezetői körlevél a magánnyugdíj-pénztári hozamgarancia megállapításával kapcsolatos eljárásokról
- Hírlevél, 2010. május
- A bancsoportoknál lefolytatott 2009-es SREP vizsgálatok főbb tapasztalatai
- QIS5 Kérdések és Válaszok (2010. október 13.)
- A hazai biztosítók Szolvencia II felkészültsége a GAP analízis alapján (összefoglaló áttekintés)
- 5/2010. számú Vezetői körlevél a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjtarifa-hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti elvárásokról
- Pályázati felhívás civil fogyasztóvédelmi hálózat működtetésének támogatására
- Hírlevél, 2010. április
- 1/2010. számú Vezetői körlevél az elhatárolt szerzési költségekről
- A PSZÁF 2009. évi éves jelentése
- Hírlevél, 2010. június
- Panaszkezelési tájékoztató, 2010. I. negyedév
- Hírlevél, 2010. február
- A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete elnökének 1/2010. (I.19.) számú ajánlása a javadalmazási politika alkalmazásáról
- A hitelintézetek és befektetési vállalkozások tőkekövetelmény szabályozásának (CRD) a közelmúltban elfogadott és jelenleg folyamatban lévő uniós módosításai
- Hírlevél, 2010. március
- 12/2009. számú Vezető körlevél a betétbiztosítást érintő 2010. január 1-jén hatályba lépő jogszabályváltozásokról és az azok kapcsán felmerülő hitelintézeti feladatokról
- Gyakran ismételt kérdések a társadalombiztosítási nyugdíjrendszerbe való visszalépés kapcsán (frissítve 2009. november 30-án)
- Hírlevél, 2010. január
- A garantált alapok szektorának értékelése
- Hírlevél, 2009. augusztus
- 11/2009. számú Vezetői körlevél a KGFB flotta szerződések díjainak közzététele és a KGFB flotta szerződések kezelése területén elvárt magatartásról
- Tájékoztatás a CEIOPS (Committee of European Insurance and Occupational Pensions Supervisors) tisztújításáról
- A Felügyelet által kiszabható bírságok mértékének jogszabályokban meghatározott keretei
- A PSZÁF 2011. évi publikációs naptára
- Aranykönyv, 2008
- Hírlevél, 2009. november
- 8/2009. számú Vezetői körlevél a devizaalapú hitelek törlesztésében bekövetkezett változások esetén az ügyfeleknek adandó tájékoztatásról
- A felügyeleti határozatok számozásának egységesítéséről
- Tájékoztató a foglalkoztatói nyugdíjról és intézményeiről szóló 2007. évi CXVII. törvény 83.§-a alapján, a határon átnyúló szolgáltatást nyújtó más EGT-államban bejegyzett foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató intézmények részére
- 9/2009. számú Vezetői körlevél a hibás adattartalmú banki igazolások kiadásából fakadó kockázatokról, valamint a hitelintézetek által kibocsátott banki igazolások adattartalmának jogszabályi megfelelőségéről
- Hírlevél, 2009. március
- Hírlevél, 2009. február
- 5/2009. számú Vezetői körlevél a nyugdíjpénztárak tagok felé történő tájékoztatásának tartalmáról
- Az USA 19 nagybankjában végzett felügyeleti stresszteszt eredményei
- A PSZÁF januári hírlevele
- 7/2009. számú Vezetői körlevél a devizaalapú hitelek törlesztése kapcsán az ügyfelekre nehezedő terhek mérséklésével kapcsolatban a hitelintézetektől elvárt magatartásról
- A PSZÁF 2008. évi éves jelentése
- 3/2009. számú Vezetői körlevél valamennyi hitelintézet, pénzügyi vállalkozás, befektetési vállalkozás és biztosító részére
- 2/2009. számú Vezetői körlevél az ingatlanalapot és az ingatlanalapba fektető befektetési alapot kezelő befektetési alapkezelők részére
- IMF Global Financial Stability Report
- Tanulmány a banki betéti szolgáltatások árképzési gyakorlatáról magyarországi és nemzetközi viszonylatban
- Hírlevél, 2009. június
- Hírlevél, 2009. május
- 10/2009. számú Vezetői körlevél a gépjármű finanszírozást nyújtó pénzügyi intézmények számára
- Speciális pénzügyi intézmények idősora
- 8/2010. számú Vezetői körlevél a pénzügyi intézmények számára a Nemzeti Adó- és Vámhivatalról szóló 2010. évi CXXII. törvény hatálybalépésével kapcsolatban
- Hírlevél, 2009. szeptember
- Kártalanítási számla összefoglaló adatok, 2001-2008
- Hírlevél, 2009. április